V obou verzích této knížky autor analyzuje kolem tří stovek filmů a nalézá na nich leccos zajímavého. A karlovarský festival se, také jako jeden z mála, nebojí kritizovat.
Netajíte se tím, že vám na karlovarskému festivalu vadí hysterie kolem celebrit a filmových hvězd, z nichž mnohé jsou již za zenitem své kariéry. Pozastavil jste se také nad skutečností, že jsou zde někteří novináři poskytnutým servisem korumpováni. Má ještě podle vás tak rozbujelá akce, jakou je MFF v poslední době, nějaký smysl?
Netýká se to jen karlovarského festivalu: je nesporné, že tzv. „mediální partnerství“ sdělovacího prostředku s určitou akcí je formou korupce. Protože jak může novinář o akci seriozně a nezávisle psát, když se rovnou zaváže dělat akci reklamu? Posedlost celebritami je v Karlových Varech podle mě prostě podružná. Vím, celebrity média zajímají především, ale pro mě a mnoho dalších lidí je to prostě nuda. Karlovarský festival je však věhlasný kvůli něčemu jinému. Festival má velký smysl jako přehlídka nejzajímavějších světových filmů z poslední doby. Vždycky jsem oceňoval jeho dramaturgii, i když po odchodu umělecké ředitelky Evy Zaoralové už trochu váhám. V Karlových Varech se dnes promítají i horší filmy, které by se sem myslím dříve nedostaly. Hlavní smysl MFF vidím v tom, že poskytuje české veřejnosti možnost vidět, co je zajímavého v nejnovější světové kinematografii. Lze tu zhlédnout filmy, které se nikdy v ČR nedostanou do distribuce. To je velká hodnota.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hana Čechová