Pane předsedo, jak vlastně cesta proběhla?
Akci pořádala Asociace českého železničního průmyslu (ACRI) ve spolupráci se Zastupitelským úřadem ČR v Dillí. A nebylo to poprvé. Program byl popravdě dost nabitý. Během týdne jsme navštívili třeba veletrh IREE, indické ministerstvo železnic a další instituce. Také se uskutečnilo zasedání Řídicího výboru ustaveného na základě strategického partnerství mezi ACRI a Českými drahami za českou stranu a Indickými drahami. Tady je potřeba si uvědomit, že Indie je sice daleko, ale v dnešní době není problém spolupracovat s kýmkoliv na celém světě. A Indické dráhy jsou jedním z největších železničních přepravců světa. Zaměstnávají přes milion lidí a každoročně využije jejich služeb přes 9 miliard cestujících. Za rok přepraví miliardu tun nákladu.
Co bylo účelem Vaší osobní účasti na této cestě?
Byl jsem požádán ACRI, zda bych jako generální ředitel největšího českého dopravce nepomohl při jednáních s Indy a neposkytl našim výrobcům reference.
Vy jste ale využil příležitost a nabízel jste služby samotných Českých drah. Je to tak?
Určitě. Byla by škoda propásnout takovou šanci. Nikdy samozřejmě nebudeme provozovat osobní dopravu v Indii. Už proto, že Indie má svého monopolního státního dopravce. Ale České dráhy zdaleka nejsou jen osobní doprava. Cargo může vozit kontejnery do Hamburku, odkud putují dál na lodích do Indie a opět po železnici k tamním odběratelům. Výzkumný ústav železniční testuje nová vozidla výrobcům z celého světa a náš Dopravní vzdělávací institut má potenciál poskytovat služby v oblasti školení železničního personálu i v zahraničí. Školení už zajišťuje například v Polsku a aktuálně jedná s Indonésií.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová