Pro SŽDC je prioritou spojení na letiště a maximální zrychlení příprav vysokorychlostních tratí

07.05.2019 13:37 | Zprávy

ROZHOVOR „Nikdy nebyla příprava rozpracována v této míře a nekonalo se tolik jako teď. Víme, kudy trať povede, začnou procesy územního řízení a výkupů pozemků. Předpokládáme, že trať vyjde na čtyřicet miliard. Pro urychlení přípravy a realizace byl celý projekt rozdělen na sedm staveb,“ řekl pro ParlamentníListy.cz ředitel SŽDC Jiří Svoboda k plánovanému vlakovému spojení na letiště.

Pro SŽDC je prioritou spojení na letiště a maximální zrychlení příprav vysokorychlostních tratí
Foto: Archiv SŽDC
Popisek: Generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda

Pane řediteli, jak hodnotíte změny ve vládě, dotýkají se i sektoru, kde SŽDC působí? 
 
Působení odcházejícího ministra dopravy Dana Ťoka přineslo do resortu stabilitu. SŽDC akcelerovala přípravu desítek staveb a dařilo se jí v čerpání finančních prostředků z aktuálního Operačního programu Doprava. Věřím, že spolupráce s novým ministrem bude intenzivní a bude směřovat k naplnění priorit současné vlády v oblasti budování železniční infrastruktury, tedy maximální podpoře přípravy výstavby vysokorychlostních tratí v České republice. 
 
 
Zastavme se u tedy u vysokorychlostních tratí. Jaký je aktuální stav přípravy a kdy, to naše čtenáře bude zajímat především, se s výstavbou začne?
 
Vládní materiál stanoví další postup při přípravě jednotlivých ramen vysokorychlostních tratí, odhaduje jejich finanční náklady a popisuje efekty plynoucí z různých řešení vysokorychlostní železnice. Ministerstvo dopravy doporučuje výstavbu nových vysokorychlostních tratí v nejvíce vytížených trasách a jejich doplnění konvenčními tratěmi s vyššími rychlostními parametry. Z tohoto pohledu je perspektivní se zaměřit na napojení na evropskou síť vysokorychlostní železnice ve směru Drážďany – Praha – Brno – Vídeň/Bratislava. Další rychlé železniční spojení je plánováno mezi Prahou, Plzní a Mnichovem. Vysokorychlostní trať by měla směřovat také z Brna do Ostravy a dále do polských Katovic. Poslední rychlá železnice má propojit Prahu s polskou Vratislaví. SŽDC postupně zadává ke zpracování studie proveditelnosti na jednotlivá ramena. Kromě toho jsme provedli analýzu možností urychlení přípravy a výstavby VRT, jejímž výsledkem je výčet možných pilotních úseků. Všechny mají významný přínos už pro stávající dopravu, která je dnes realizována na jiných tratích vedených ve směru nově uvažovaných úseků. Proto je důležité, že první stavbu zahájíme už v roce 2025.
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Ing. Michal Kučera byl položen dotaz

Myslíte, že je někdo z českých politiků placen Ruskem?

Aspoň tak jsem to pochopil z této vaší věty: ,,A je tu ještě jedna skupina lidí – ti, kteří si přejí návrat starých sovětských pořádků, jsou od Ivanů z ruských služeb placeni, případně vydíráni, nebo jim prostě osud nenadělil mnoho rozumu." A nemůžete být konkrétní? Politiku sleduji a vím, že jsou m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nejdřív Čech, pak až Ukrajinec. Okamura chce tvrdou ruku

7:35 Nejdřív Čech, pak až Ukrajinec. Okamura chce tvrdou ruku

Práce i školy. Podle předsedy SPD Tomia Okamury by měli v Česku zůstat jen ti Ukrajinci, kteří jsou …