V Mostě jej nyní režíroval mladý režisér Pavel Khek, který jej pojal nejen jako ukázku bojů proti třídním bariérám, zlovůli moci jedinců, ale vysledovat lze pod povrchem rovněž paralely i se současnou společenskou náladou, zklamáním z politických „podpásovek“.
Druhý měsíc se příběh svobodomyslného beatnika, bojujícího proti konvencím, hraje na mosteckých divadelních prknech, která podle Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu (NIPOS) patří mezi nejnavštěvovanější v České republice.
Jako se autor v šedesátých letech minulého století takzvaně trefil do ducha doby, kdy dorůstala generace, která se chtěla postavit tehdejšímu politickému systému nesvobody, tak se severočeské divadlo výběrem hvězdného titulu také tak trochu kromě uměleckých ambic trefilo do společenského ducha stávající České republiky. Jak totiž vyplývá z rozhovoru s režisérem Pavlem Khekem pro ParlamentníListy.cz, slavné dílo má konotace, které současný volič nemůže nevidět, byť se přijde do divadelní lóže posadit i „jen“ kvůli příběhu a kulturnímu zážitku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš