Poslední dobou dle vašich internetových příspěvků sledujete zejména dění v afrických zemích, kolem muslimů, uprchlíků a podobně. Je podle vás správné, že křesťané či jezídi na územích pod vlivem Islámského státu pod pohrůžkou smrti raději konvertují? Nebo nejste příznivkyní ustupovat „monopolu" jednoho náboženství ve světě na úkor jiného?
Mám pochopení pro kohokoliv, kdo pod pohrůžkou smrti udělá cokoliv. Ale obdivuji ty, kdo ani pod pohrůžkou smrti cokoliv neudělají. Každý má právo věřit podle svého svědomí, tvořit si vlastní názor a mít svobodné přesvědčení. Pokud někdo tuto svobodu ostatním upírá, neměl by se pak ohánět svobodou vyznání, jak nyní u nás v Evropě muslimové činí…
V Teplicích se mluví o možné kolonii pro muslimy. Jsou obavy tamních obyvatelů přehnané nebo pochopitelné? Byla byste pro, aby tam vznikla vyhláška o zákazu zahalování tváří na veřejnosti, nebo je správné tento zvyk tolerovat?
Pokud jsou jakékoliv ženy jakéhokoliv národa nuceny dělat něco, co jejich muži dělat nemusí, jedná se o jasnou diskriminaci žen. Ženy mají mít stejná lidská práva jako muži a my Evropané se v muslimských zemích musíme podřizovat jejich zákonům, proto nevidím důvod, proč by se oni u nás neměli podřizovat našim. To si potom jakýkoliv občan z libovolné země, například lidojed z ostrovů bůhvíodkud může u nás pořádat lidojedí hostinu, a pokud mu to naše zákony nepovolí, může tvrdit, že mu upíráme jeho lidské právo pojídat naše občany k večeři jako hlavní chod. Žádné kolonie ani ghetta nikdy k ničemu dobrému nevedly.
Nemyslíte si, že některé protiislámské komunity v Čechách jsou na druhou stranu také dost agresivní na to, že se profilují jako bojující proti agresivitě a netoleranci?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš