Bateriový autobus, jehož název je složený ze slov Pure Electric RUNner evokující čistě bateriový provoz je dvanáctimetrový nízkopodlažní elektrobus s asynchronním trakčním motorem ŠKODA o výkonu 160 kWh s maximální rychlostí 70 km/h a celkovou obsaditelností 82 cestujících. Bezúdržbové trakční baterie Li-Pol s celkovou energií 222 kWh umožňují dojezd až 150 km na jedno nabití. Umístění baterií za řidičem a v zadní části vozidla zajišťují efektivní rozložení hmotnosti, dobrý poměr nápravových tlaků a především není neomezen pohyb cestujících uvnitř vozidla.
Velký důraz při vývoji elektrobusu byl kladen na využití moderních technologických trendů včetně technologie IGBT a kapalinového chlazení elektrovýzbroje. Samozřejmostí je komfortní diagnostický systém, modulární systém baterií, plně bezemisní provoz a rekuperace brzdné energie. Vytápění nebo klimatizace vozu je zajištěna z energie baterií. Kombinace těchto parametrů garantuje plně ekologické vozidlo s ohledem na zdravé životní prostředí. Velkou předností vozidla je jeho koncepční proměnlivost a možnost měnit technické parametry dle přání a požadavků zákazníka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: opava-city.cz