ŘSD již začalo jednat s majiteli nemovitostí, které budou muset stavbě obchvatu ustoupit. Mělo by jít přibližně o třicet vlastníků. Stavbě stojí v cestě dva rodinné domy a čerpací stanice. „Předpokládá se, že bude vykupováno cca pětačtyřicet pozemků, ostatní budou bezúplatně převedeny, nebo zajištěny jiným zákonným způsobem,“ doplnil výčet Miroslav Mazal z komunikačního týmu ŘSD. Jednání s majiteli nemovitostí byla zahájena v létě. „V srpnu byli všichni vlastníci, dotčení trvalým záborem, pozváni na úvodní jednání, na kterém byl vysvětlen postup při majetkoprávním vypořádávání nemovitostí,“ sdělil Miroslav Mazal. Proces výkupů by měl začít v lednu.
V příští roce budou osloveni také majitelé dalších pozemků, jichž se stavba dotkne jiným způsobem, jako je například překládka inženýrských sítí. Vše je podmíněno schválením geometrických plánů a jejich zápisem do katastru nemovitostí. Tento proces nyní probíhá. Zároveň ŘSD jedná se Správou železniční a dopravní cesty
Poslední termín zahájení stavby, potvrzený ŘSD, stále platí. Začít by se mělo v roce 2023. Východní obchvat by měl být v provozu v roce 2026. Není však vyloučené, že se stavba zbrzdí. Podle Miroslava Mazala mohou termíny ovlivnit například komplikace při řešení majetkoprávního vypořádání, situace způsobená pandemií covid-19 nebo třeba i počasí.
Silnice I/45 Bruntál – východní obchvat, I. etapa má odlehčit dopravní situaci ve městě. Má odvést z centra především provoz ve směrech Olomouc - Krnov. Začátek obchvatu naváže na komunikaci jižně od města (směr Olomouc) v místě před stávající čerpací stanicí, bude pokračovat na severovýchod, kde prostřednictvím několika přemostění překročí železniční trať, čističku odpadních vod a protne údolí Černého potoka. Dále projde sedlem Zaječího vrchu a pokračuje po západním úbočí Kozince. Trasa silnice pak pokračuje na sever přes železniční trať ke stávajícímu obchvatu Oborné, kde se připojí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV