Radnice si totiž v zadávacích podmínkách vymínila, že 80 jízdních kol s GPS bude vybaveno třístupňovou přehazovačkou. „To, aby se nám nehromadila jenom v Místku, protože nikomu se nebude chtít do Frýdku do kopce. I když – loni se tyto obavy nepotvrdily,“ s nadsázkou komentoval podmínku Karel Deutscher, náměstek primátora, který má na starosti dopravu ve městě. Další dobrou zprávou pro budoucí klienty je to, že prvních 15 minut provozu budou mít zdarma, za následujících 45 minut pak zaplatí maximálně 25 korun.
„Určitě se díky tomu navýší počet výpůjček, ale i tak jsme rozhodli o variantě platby poskytovateli městem právě na základě každé jednotlivé výpůjčky a nešli jsme cestou měsíčního paušálu, protože ten by byl ekonomicky výhodnější až někde u 7300 výpůjček za měsíc. V loňském zkušebním provozu jsme se ovšem pohybovali okolo 2000, a i když čekáme navýšení tím, že vzroste všeobecná známost této alternativní dopravy a lákat bude i bezplatná čtvrthodina, nepředpokládáme nárůst až tak výrazný. Ale uvidíme, budeme vytíženost sledovat, protože budeme mít k dispozici příslušná data o využití, z nichž mohou vzejít další doporučení a postupy tak, aby bikesharing ve Frýdku-Místku co nejlépe fungoval,“ shrnul náměstek primátora Radovan Hořínek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV