Kupříkladu je navrhováno zamezit vjezd na Husovu ulici, kde je pěší zóna. Naneštěstí zde projíždí mnoho občanů, kteří si zde zkracují cestu městem. Opatření by šlo vyřešit výsuvnými sloupky na začátku ulice. Technické řešení musí být takové, aby byl umožněn vjezd vozidlům Integrovaného záchranného systému, městské policie, zásobování, Kulturních zařízení města Jičína a podobně. Na realizaci opatření je nutné vypracovat projekt a RM města uložila architektovi města předložit konkrétní řešení – na základě příkladu jiných měst.
Doprava v Palackého („Panské“) ulici je příliš intenzivní a je třeba alespoň zamezit rychlému projíždění vozidel kvůli hluku a bezpečnosti. RM uložila odboru dopravy, aby ulice byla opatřena vodorovným značením a maximální povolená rychlost zde byla 20 km/h. Architekt města také navrhuje provést participaci s veřejností na celkové řešení dopravy v lokalitě – jedná se o veřejnou diskusi, obdobně jako v případě Odpočinkové zóny Cidlina či lesoparku Čeřovka. RM návrh podpořila, konkrétní termín setkání s veřejností bude ještě stanoven.
Nelze řešit pouze parkování, nýbrž i uspořádání dopravy na náměstí
Maximální rychlost vozidel bude omezena také v ulici Nová, a to svislým značením. U křižovatky Tylova – Nová, kde začíná pěší zóna, budou umístěny sloupky zamezující vjezd těsně před lékárnu. V tomto prostoru totiž dochází k častým komplikacím a prolínání chodců s vozidly.
Jako poslední z podnětů vyberme Valdštejnovo náměstí. Je navrhováno lepší vyznačení parkovacích míst. V současnosti parkování na náměstí vysvětluje značka, která však může být matoucí pro neznalého řidiče. Navrhované vodorovné značení (vyznačení parkovacích míst barvou) není možné z důvodu ochrany památkové rezervace. Věc je navíc nutno vnímat s širšího kontextu. Dle názoru architekta města nelze řešit pouze parkování, nýbrž i uspořádání dopravy na náměstí. RM proto uložila architektovi města, aby zpracoval studii – na základě příkladu jiných měst – na změnu dopravy na Valdštejnově náměstí.
autor: PV