Balaštíková (ANO): Nevím, proč by měl stát mít pivovar…

01.02.2017 5:31 | Zprávy

...řekl náměstek ministra financí Landa 24.1.2017 (byznys.ihned.cz). Většina z nás má představy o tom, co by jak mělo ve státě být, ale naše představy se často hodně liší.

Balaštíková (ANO): Nevím, proč by měl stát mít pivovar…
Foto: archiv poslankyně
Popisek: poslankyně Margita Balaštíková (ANO)

K diskusi je i odpověď pana náměstka Landy (MF) na otázku HN: Proč by stát neměl vlastnit firmy typu Budvar, které přinášejí do rozpočtu peníze? Když společnosti, přinášející zisk prodá, přijde o zdroj příjmů?  Jeho odpověď zněla: Ale bude mít kupní cenu.  Když v dalších odpovědích pak připustil, že stát by mohl být vlastníkem firem, vyznívá tato odpověď poněkud zmateně. 

Je totiž v rozporu se zdravým selským rozumem prodávat něco, co funguje a přináší každý rok do státního rozpočtu peníze. Dávat přednost jednorázovému příjmu a zbavit se trvalého zdroje, je prostě nesmysl. Období, kdy naše vlády státní rozpočet zbavovaly trvalých příjmů za cenu jednorázových příjmů z levného rozprodeje státního majetku, snad máme za už sebou! Naopak, je třeba, aby stát dnes uměl co nejlépe a ve prospěch příjmů státního rozpočtu využít všechny produkční kapacity, které má k dispozici a hledal také další možnosti jejich rozšíření. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Petr Kulhánek byl položen dotaz

Ministr Kulhánek: Nedostatek bydlení neustále roste

To je naprostá pravda, nemyslíte ale také, že naprosté selhání této vlády, když jste 4 roky u moci a výsledek je takový, že přibývá nedostatek bydlení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nováková (TOP 09): Děti a školy nemohou dál čekat

4:31 Nováková (TOP 09): Děti a školy nemohou dál čekat

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke školství