Prvního náměstka hejtmana Martina Červíčka zajímá skutečný stav a názory cestujících na kvalitu a komfortnost služeb v regionální železniční dopravě na této trati 026, neboť Českým drahám skončil pronájem motorových jednotek Stadler a díky menšímu počtu nízkopodlažních vozidel v Královéhradeckém kraji došlo na zmíněné trati k nasazení jiných motorových jednotek.
České dráhy na této trati nasadily motorové vozy 854, které prošly celkovou rekonstrukcí a nabízejí cestujícím vyšší komfort. Díky čtyřnápravové konstrukci a lepšímu odhlučnění je v nich cestování mnohem pohodlnější a tiší. Tyto vozy mají větší kapacitu, než doposud používané vozy typu Regionova. Právě nedostatek míst mimo jiné způsoboval v nedávné době v přepravní špičce problémy.
„Co mě však dělá vrásky, je ztížené nastupování a vystupování po schodech. Uvědomuji si, že je problematické zvláště pro starší lidi, cestující se sníženou pohyblivostí i pro maminky s malými dětmi Přesto, že je to pouze jediná nevýhoda těchto vozů, bude nasazení bezbariérových vlaků patřit mezi naše hlavní priority při posouzení nabídek nových dopravců, kteří zajistí železniční přepravu od prosince 2021,“ komentoval náměstek Červíček s tím, že nasazení vozidel 854 považuje za přechodný stav s předpokladem vyřešení už v příští změně jízdních řádů v prosinci 2020.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV