„Pro Česko to není dobrá zpráva. Automobilový průmysl sehrává v naší ekonomice klíčovou roli. Už dnes se potýká s výpadky na ruském trhu, další restrikce způsobené touto aférou by mohly negativně zasáhnout vývoj české ekonomiky, a to včetně zaměstnanosti,“ vysvětluje europoslankyně Dita Charanzová, která bude na plenárním zasedání v této věci také vystupovat.
„Jakkoli aféra odkryla zcela neomluvitelná pochybení výrobců aut, bylo by krátkozrakým řešením pouze je odsoudit a nehledat nápravu. Svůj díl viny na celé situaci nesou bezpochyby i neaktualizované předpisy a nedostatečné kontrolní mechanismy. Před svým prahem si tedy musíme zamést i my – evropské instituce,“ říká Dita Charanzová. Evropský autoprůmysl může podle ní v následujících měsících a možná i letech řešit vlastní budoucnost, vypořádání se se sankcemi za porušení pravidel a se soudními žalobami. Evropské instituce by přitom měly přispět k co nejrychlejšímu vyřešení této situace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV