Dolínek (ČSSD): Je naší povinností zkoušet v rámci MHD nové technologie

05.05.2018 16:32

Další trolejbus v Praze. DPP zahájí zkušební provoz nového elektrobusu Škoda – SOR 30Tr.

Dolínek (ČSSD): Je naší povinností zkoušet v rámci MHD nové technologie
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) činí další krok v rozvoji elektromobility, a to v podobě nasazení nového typu vozidla s dynamickým dobíjením. V neděli 6. května 2018 vyjede prvně do zkušebního provozu s cestujícími nový elektrobus Škoda – SOR 30Tr v úseku Palmovka – Letňany. Vůz dostal evidenční číslo 9506 a na rozdíl od vozu 9505 je zcela bílý, aby byl na první pohled rozpoznán. DPP má nový bateriový trolejbus pronajatý na 1 rok.

V rámci testování systému dynamického nabíjení tak bude zahájen zkušební provoz nového vozidla Škoda 30Tr. Nový přírůstek vzešel ze společné produkce dvou tuzemských výrobců, Škoda a SOR. Jedná se o bateriový trolejbus z produkce Škoda Electric, který využívá obdobně jako první testované vozidlo karosérii SOR NB12. Vozidlo bude označeno ve tvaru 58 PALMOVKA, respektive 58 LETŇANY. Zastávky linky č. 58 jsou v pravidelných zastávkách linky č. 140. Přeprava je zdarma.

„Vzhledem k tomu, že největším znečišťovatelem ovzduší v Praze je doprava, je naší povinností zkoušet v rámci MHD nové technologie, které umožní bezemisní provoz. Samozřejmě pokud splňují i rozumné ekonomické parametry,” řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

Elektrovýzbroj nového vozidla je však na základě výsledků první fáze testování již lépe přizpůsobena požadovanému charakteru provozu. „Naším záměrem je do budoucna plná elektrifikace linky č. 140. Navazujeme na pilotní provoz elektrobusu, který úspěšně probíhá již více než půl roku, ale bateriový režim měl charakter především pomocného pohonu. Nynější nový elektrobus ve zkušebním provozu umožní plnohodnotnou jízdu na baterie,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že DPP si pronajal nový elektrobus na jeden rok.

Elektrobus Škoda – SOR 30Tr je nabíjen dynamicky během jízdy. Nabíjecí systém se skládá z obousměrného trolejového vedení pro dynamické nabíjení (za jízdy) v ulici Prosecká o délce cca 1 km ve směru do kopce, resp. cca 600 m ve směru z kopce, která bude napájena prostřednictvím kontejnerové měnírny umístěné v dolní části Prosecké ulice. Úsek DPP vybral kvůli velmi prudkému kopci, který by jinak mohl bateriím limitovat jejich životnost.

Nabíjení pomáhá také krátký úsek trolejového vedení pro statické nabíjení (při přestávkách) v obratišti Palmovka o délce cca 20 m s napájením z přilehlé tramvajové trati přes stacionární galvanický oddělovač („dobudka“).

DPP testuje ve zkušebním provozu elektrobusy už od roku 2010.

Více informací včetně jízdních řádů ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…