Dolínek (ČSSD): Plán mobility se představí veřejnosti na výstavě P+

28.05.2018 18:28 | Zprávy
autor: PV

Po téměř třech letech práce míří do finále Plán udržitelné mobility Prahy a okolí známý jako projekt Polaď Prahu. Plán mobility Prahy a jejího bezprostředního okolí je navržen do roku 2030 a je nezbytný mimo jiné i proto, aby hlavní město mohlo dál využívat evropské dotace.

Dolínek (ČSSD): Plán mobility se představí veřejnosti na výstavě P+
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

Veřejnosti se představí na interaktivní výstavě v pražském CAMP v Emauzích, která startuje v úterý 29. května. Lidé si tam vyzkouší, jaké to je sestavit plán mobility podle vlastních představ.

240 konkrétních opatření

Na základě analýzy problémových míst a široké diskuse s odbornou veřejností vznikl návrh 240 opatření, která přinesou celé metropolitní oblasti snadnější spojení s hlavním městem, pomůžou zklidnit dopravu, ale zaměří se i na rozvoj elektromobility a bezpečnost. Mezi zásadní projekty patří například dokončení Pražského okruhu a výstavba linky metra D. Díky plánu mobility bude moci Praha dál čerpat evropské dotace z Operačního programu Doprava, v případě Středočeského kraje z Integrovaného regionálního operačního programu.

„Plán mobility vstupuje do závěrečné fáze projektu. Schválit bychom ho chtěli ještě do komunálních voleb, budeme tak schopni dál čerpat peníze z evropských fondů,“ říká náměstek primátorky radní pro dopravu Petr Dolínek a dodává: „Budeme masivně investovat do rozšíření kapacit parkovišť P+R, a to zhruba pětinásobně. Zároveň počítáme se zvýšením podílu veřejné, pěší a cyklistické dopravy o 3 % na 73 %, vybudujeme téměř 100 km nových cyklotras a chybět nesmí ani klíčové dopravní stavby, které město nutně potřebuje.“ Plán tak reaguje na potřeby moderní společnosti, která vyžaduje dobrou dopravní obslužnost a snadnou dostupnost služeb a zboží.

Celosvětově je trendem rozvoj elektromobility, lidé chtějí žít v čistých a klidných městech. Město se tak bude soustředit na lepší dostupnost nabíjecích stanic, protože počítá s rapidním navýšením elektrovozidel. Z dnešních 1 060 vozů v Praze chce do roku 2030 dosáhnout navýšení až na 56 000 vozidel. Návrhy opatření se týkají také rozvoje provozu elektrobusů.

Klíčová je rovněž bezpečnost a bezbariérovost dopravy. „Navržená opatření mají snížit počet usmrcených a těžce zraněných při dopravních nehodách. V Praze při nich ročně zemře více než 20 lidí. Od zavedení navržených opatření si slibujeme zásadní redukci těchto tragických událostí. V plánu jsme nezapomněli na rodiny s dětmi, seniory ani hendikepované. Náš cíl je mít do roku 2025 bezbariérovou městskou dopravu,“ dodává Dolínek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šebelová (STAN): Bez propojení prevence se zdravotnictvím to fungovat nebude

22:01 Šebelová (STAN): Bez propojení prevence se zdravotnictvím to fungovat nebude

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vzniku Ministerstva pro sport, prevenci a zdraví