Dolínek (ČSSD): Plán mobility se představí veřejnosti na výstavě P+

28.05.2018 18:28 | Zprávy

Po téměř třech letech práce míří do finále Plán udržitelné mobility Prahy a okolí známý jako projekt Polaď Prahu. Plán mobility Prahy a jejího bezprostředního okolí je navržen do roku 2030 a je nezbytný mimo jiné i proto, aby hlavní město mohlo dál využívat evropské dotace.

Dolínek (ČSSD): Plán mobility se představí veřejnosti na výstavě P+
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Dolínek

Veřejnosti se představí na interaktivní výstavě v pražském CAMP v Emauzích, která startuje v úterý 29. května. Lidé si tam vyzkouší, jaké to je sestavit plán mobility podle vlastních představ.

240 konkrétních opatření

Na základě analýzy problémových míst a široké diskuse s odbornou veřejností vznikl návrh 240 opatření, která přinesou celé metropolitní oblasti snadnější spojení s hlavním městem, pomůžou zklidnit dopravu, ale zaměří se i na rozvoj elektromobility a bezpečnost. Mezi zásadní projekty patří například dokončení Pražského okruhu a výstavba linky metra D. Díky plánu mobility bude moci Praha dál čerpat evropské dotace z Operačního programu Doprava, v případě Středočeského kraje z Integrovaného regionálního operačního programu.

„Plán mobility vstupuje do závěrečné fáze projektu. Schválit bychom ho chtěli ještě do komunálních voleb, budeme tak schopni dál čerpat peníze z evropských fondů,“ říká náměstek primátorky radní pro dopravu Petr Dolínek a dodává: „Budeme masivně investovat do rozšíření kapacit parkovišť P+R, a to zhruba pětinásobně. Zároveň počítáme se zvýšením podílu veřejné, pěší a cyklistické dopravy o 3 % na 73 %, vybudujeme téměř 100 km nových cyklotras a chybět nesmí ani klíčové dopravní stavby, které město nutně potřebuje.“ Plán tak reaguje na potřeby moderní společnosti, která vyžaduje dobrou dopravní obslužnost a snadnou dostupnost služeb a zboží.

Celosvětově je trendem rozvoj elektromobility, lidé chtějí žít v čistých a klidných městech. Město se tak bude soustředit na lepší dostupnost nabíjecích stanic, protože počítá s rapidním navýšením elektrovozidel. Z dnešních 1 060 vozů v Praze chce do roku 2030 dosáhnout navýšení až na 56 000 vozidel. Návrhy opatření se týkají také rozvoje provozu elektrobusů.

Klíčová je rovněž bezpečnost a bezbariérovost dopravy. „Navržená opatření mají snížit počet usmrcených a těžce zraněných při dopravních nehodách. V Praze při nich ročně zemře více než 20 lidí. Od zavedení navržených opatření si slibujeme zásadní redukci těchto tragických událostí. V plánu jsme nezapomněli na rodiny s dětmi, seniory ani hendikepované. Náš cíl je mít do roku 2025 bezbariérovou městskou dopravu,“ dodává Dolínek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Proč řešit tituly?

Já bych řekl, že dnes má titul kde kdo a o ničem to nevypovídá, respektive o jeho odbornosti a schopnostech. Snad s výjimkou lékařů, tam bych asi nechtěl, aby mě ošetřoval někdo, kdo o tom nemá páru. Mimochodem dnes je není problém narazit na vysokoškoláka, ale co na lidi, co umí pracovat rukama. Tř...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Trešl (STAN): Doufám, že závazek pana ministra platí

23:08 Trešl (STAN): Doufám, že závazek pana ministra platí

Projev na 12. schůzi Senátu 2. července 2025 k zákonu o zdravotních službách