Už samotná původně vládou předložená technická je diskutabilní. Opět se mají měnit pravidla zadávání veřejných zakázek. A to jenom na jeden rok, protože je jisté, že nejpozději od roku 2016 musí platit nový zákon o veřejných zakázkách, který bude reflektovat novou evropskou směrnici. Na rok se tak zase mění pravidla se všemi negativy s tím spojenými - jsem přesvědčen, že náklady přesáhnou případné přínosy.
A teď ještě posloužila tato vládní novela jako nosič pro změny schválené v Hospodářském výboru. Změny, které pokud by prošly, už nejsou jen diskutabilní, ale přímo škodlivé.
Hospodářský výbor nalezl odpověď na tři níže položené otázky:
1. Jak zrušit soutěže na právní služby?
Poslanec Stanislav Pfleger (ANO 2011) navrhuje, aby napříště byly právní služby až do výše 20 mil. Kč vyňaty ze zákona o veřejných zakázkách. Tj. aby byly zadávány bez jakékoliv kontroly, dohledu, vysvětlení. To je v naprostém rozporu s rétorikou celé koalice, která opakovaně prohlašuje, že outsourcování právních služeb omezí až zruší.
Přitom i dnes lze samozřejmě podle zákona o veřejných zakázkách vysoutěžit právní služby. A není podmínkou, že musí vítězit nejnižší cena, není ani problém v délce zadávání. Jediné podstatné, čeho se dosáhne touto úpravou je, že na výdaje za právní služby nebude vidět. Má to snad být cíl?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Farský - profil