Chápu, že vůdčí osoby STAN nikdy žádnou železniční trať nepotřebovaly. Jen větší města, kde náhodou tito starostovali, je brala jako daný fakt. Například Kolín z nich profitoval. Piráti rovněž žádnou železniční trať neprovozovali a nemají se kde učit. Historicky mi připadá, že Piráti vždycky šetřili na nepodstatných výdajích, a o to více podstata složitých mechanismů ve společnosti, například správa železniční dopravní cesty a její provoz, díky EU nyní liberalizovaný až přes míru, jim mnoho neříká.
Kdysi se tradovalo, že vrchol anarchistů bylo zvládnutí tramvajové dopravy v době občanské války v Barceloně. Nevím, zda vrcholem dovednosti Pirátů je zvládnutí dvou linek trolejbusové dopravy v Mariánských Lázních. A Praha? Tady také dokázali už zamíchat kartami a zřejmě obyvatele čeká její zdražování. A to je spíš velice varovný signál.
Hnutí ANO se probudilo tak říkajíc den poté a ministr i pro dopravu pan Havlíček vyrazil na několik spanilých jízd se ujistit, že se nic špatného dít nebude. Myslím, že je to opravdu velice málo. I když chápu, že místní regionální obslužnost mají pod palcem krajské správy a ty si v třinácti případech, mimo hl. město Prahu, vedou hodně odlišně.
I tento nesoulad by ráda KSČM odstranila. Tudy prostě cesta nevede. I proto my komunisté jsme proti jakémukoliv omezování železniční dopravy. Ale naopak jsme pro její rozvoj, aby co nejlépe sloužila občanům.
autor: PV