HLAVU VZHŮRU: Město Praha záměrně podfinancovává DPP

03.10.2013 16:49 | Zprávy

Prohlášení starostů městských částí Praha 4, Praha 5 a Praha 10 k situaci v Dopravním podniku hl. m. Prahy

HLAVU VZHŮRU: Město Praha záměrně podfinancovává DPP
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

1. Ke krachu Dopravního podniku

Vyjadřujeme hluboké znepokojení nad posledními výroky primátora Hlavního města Prahy (HMP) Tomáše Hudečka o možném krachu společnosti Dopravní podnik Hl. m. Prahy, a. s. (DPP) a možném rozprodeji jejího majetku. Výroky primátora Hudečka jsou skandální, pan Hudeček je více než tři roky zastupitelem HMP a působil v dozorčí radě DPP. Měl dostatek času se seznámit s problematikou financování DPP.

Při dodržování zákonného rámce a závazků vyplývajících pro HMP z evropské legislativy je zcela vyloučeno, aby se DPP ocitl v krachu. Činnost DPP, jeho výkony a výše úhrady za provedené výkony jsou jednoznačně definovány evropskými normami (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007, o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici) a tuzemské legislativě (zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů).

Veškeré přepravní výkony si objednává a cenovou politiku určuje HMP (které zároveň objednalo nákup nových tramvají). Veškeré expertní analýzy objednané DPP a znalecké posudky přitom jednoznačně stanoví, že HMP neplatí ve prospěch DPP adekvátní kompenzaci v zákonné výši. HMP tak záměrně podfinancovává DPP. Dochází tím k porušování evropského práva ze strany HMP. Za vzniklou situaci a důsledky s tím spojené nese v plném rozsahu odpovědnost HMP ať již v osobě současného primátora Hudečka, tak v osobě exprimátora Svobody.

HMP si určuje kvalitu a rozsah hromadné dopravy, a zároveň dluží svému přepravci. Nelze vyvodit jiný závěr než ten, že záměrem politické reprezentace v Praze je zřejmě rozvrat, chaos a maximální snížení hodnoty ceny akcií DPP před jeho rozprodejem. Odmítáme tento přístup a odkazujeme na možné trestní dopady takového jednání, kdy je místo věcného řešení navrhován rozprodej majetku navzdory skutečnosti, že DPP disponuje veškerými analýzami a modely dlouhodobého financování včetně dlouhodobého výhledu financování investic a provozu. Jsou připravena opatření a kvantifikace jejich dopadů (úprava tarifního systému, omezení systému slev, odbavovací systém, racionalizace přepravních výkonů a úspora interních nákladů).

DPP nemůže zkrachovat, ledaže by krach DPP byl záměrem politické reprezentace s cílem prodeje majetku, nebo celého DPP, nebo jeho jednotlivých divizí event. spřízněným subjektům.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: HLAVU VZHŮRU!

Ing. et Ing. Miloš Nový byl položen dotaz

Migranti

Kde berete tu jistotu, že migranti, kteří nám budou přiděleni pro nás nebudou hrozbou, že to tu pak nebude třeba jako v Německu nebo ve Francii? Vždyť my si vůbec nebudeme moc vybrat, koho zde chceme

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdechovský (KDU-ČSL): Náš úspěch. Slovenská policie začala vyšetřovat kauzu Haciendy

20:16 Zdechovský (KDU-ČSL): Náš úspěch. Slovenská policie začala vyšetřovat kauzu Haciendy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dotacím na Slovensku a jejich šetření.