Hejtman Červíček: Na Rychnovsku kraj zahájil stavbu infrastruktury pro rozšíření průmyslové zóny Solnice–Kvasiny

16.10.2023 12:26 | Tisková zpráva

Královéhradecký kraj ve spolupráci se státem zahájil výstavbu infrastruktury pro nově budovanou jižní část průmyslové zóny u města Solnice rozšiřující stávající zónu Solnice–Kvasiny.

Hejtman Červíček: Na Rychnovsku kraj zahájil stavbu infrastruktury pro rozšíření průmyslové zóny Solnice–Kvasiny
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

Plní tak uzavřená usnesení vlády na zlepšení veřejné infrastruktury v regionu. Cílem je zajištění napojení rozšířené průmyslové zóny na dopravní a technickou infrastrukturu a zlepšení dopravy na frekventované silnici I/14 mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou. 

Anketa

Hrozí Evropě akutní nebezpečí islámského terorismu?

97%
hlasovalo: 29486 lidí

„Královéhradecký kraj pokračuje v plnění vládního usnesení a investičně se podílí na rozvoji průmyslové zóny Solnice-Kvasiny, a to nejen v oblasti dopravy, ale i bezpečnosti a zdravotnictví. Nově budovanou infrastrukturu průmyslové zóny budou využívat firmy, které zde vytvoří další pracovní místa. Kromě toho díky této investici dojde ke zlepšení situace v dopravě, kdy přímé napojení průmyslové zóny odlehčí silnicím v okolí a s úpravami se počítá také v rámci železniční dopravy, kdy dojde k modernizaci trati, na kterou v budoucnu naváže investice Správy železnic do rozšíření její kapacity. Všechny zmíněné akce jsou součástí vládního usnesení, které přinesou na Rychnovsko investice v celkové výši 11 miliard korun,“ zhodnotil význam nově budované části průmyslové zóny hejtman Martin Červíček.

Základní vymezení plochy tvoří trojice hlavních přístupových komunikací III. třídy o celkové délce 3,5 kilometru. Navrhované komunikace průmyslové zóny budou plynule napojeny na komunikaci III/32118 (ulice Průmyslová) stykovou křižovatkou a na komunikaci I/14 okružní křižovatkou. Páteřní komunikace podchází železniční trať v zhruba osm metrů hlubokém zářezu (na železniční trati bude nově vybudován dvojkolejný most). Propojení páteřních komunikací je řešeno formou stykové křižovatky v blízkosti úrovňového železničního přejezdu a okružní křižovatkou (ta je navrhována pro zajištění obslužnosti technologického zázemí a budoucí železniční stanice Lipovka). Součástí stavby jsou dále doplňkové komunikace a polní cesty, jejich úpravy, přeložky a realizace nových společných stezek pro chodce a cyklisty.

„Nová infrastruktura bude efektivně sloužit vznikající strategicky významné průmyslové zóně Solnice-jih. Přípravu území pro tuto průmyslovou zónu jsme odstartovali již vloni výstavbou pětiramenné okružní křižovatky za 31 milionů korun, kterou bude možné v budoucnu napojit na plánovanou komunikaci směřující do zóny,“ doplnil první náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za investice, inovace a IT.

Předmětem stavby jsou také mosty – jedná se zejména o železniční dvojkolejný most a silniční most. Záměrem je rovněž zajištění technické infrastruktury pro stabilní provoz průmyslové zóny a zajištění dodávek potřebných energií (vodovody, vodojem, splaškové kanalizace, čerpací stanice atd.), tak i o prvky odvodnění (dešťové kanalizace, úpravy a přeložky koryt vodních toků, retenční nádrže, odlučovače NEL atd.).

Největším objektem sloužící pro zajištění ochrany území pod průmyslovou zónou bude suchý poldr o objemu 10,5 tisíce metrů krychlových. Dále jsou nedílnou součástí přeložky a nová vedení elektrických (nízko i vysoko napěťových) a sdělovacích kabelů, přeložky a nová vedení STL a VTL plynovodů a vybudování regulační stanice, úpravy v rámci objektů dráhy, a to jak samotné železnice (provizorní a definitivní přeložka trati), tak i železničního přejezdu a kabelových vedení a také finální řešení náhradní výsadby a vegetačních úpravy.

Vítězné sdružení tří firem (M-SILNICE + EUROVIA CS + Chládek a Tintěra, Pardubice) postaví v rámci stavby více jak 80 stavebních objektů dopravní a technické infrastruktury. Odhadovaná cena stavebních prací včetně nezbytných přeložek činí 670 milionů korun bez DPH. Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky poskytne za tímto účelem státní dotaci ve výši 410 milionů korun. Hotovo by mělo být podle předpokladu do konce roku 2025.

Královéhradecký kraj v předstihu v této lokalitě vykupoval či směňoval pozemky od soukromých majitelů jako plochy pro potenciální investory z oblasti výzkumu a vývoje nebo ze zpracovatelského průmyslu, její celková plocha 32 hektarů bude členěna po odečtení ploch na infrastrukturu v poměru 80 % zastavitelné plochy a 20 % zeleně.

Investiční akce je součástí projektu „Rozšíření strategické průmyslové zóny Solnice–Kvasiny a zlepšení veřejné infrastruktury v Královéhradeckém regionu“. Projekt se rozběhl na základě vládního usnesení a podepsaného memoranda mezi společností Škoda Auto, vládou České republiky a Královéhradeckým krajem.

Přípravu, administraci a realizaci této významné investiční akce kompletně zajišťuje oddělení průmyslových zón krajského Centra investic, rozvoje a inovací.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostál (Stačilo!): To kafe s Bidenem se stává čím dál dražší

19:02 Dostál (Stačilo!): To kafe s Bidenem se stává čím dál dražší

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k návštěvě premiéra Fialy v USA.