Hejtman Červíček: Na Rychnovsku kraj zahájil stavbu infrastruktury pro rozšíření průmyslové zóny Solnice–Kvasiny

16.10.2023 12:26 | Tisková zpráva

Královéhradecký kraj ve spolupráci se státem zahájil výstavbu infrastruktury pro nově budovanou jižní část průmyslové zóny u města Solnice rozšiřující stávající zónu Solnice–Kvasiny.

Hejtman Červíček: Na Rychnovsku kraj zahájil stavbu infrastruktury pro rozšíření průmyslové zóny Solnice–Kvasiny
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

Plní tak uzavřená usnesení vlády na zlepšení veřejné infrastruktury v regionu. Cílem je zajištění napojení rozšířené průmyslové zóny na dopravní a technickou infrastrukturu a zlepšení dopravy na frekventované silnici I/14 mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou. 

„Královéhradecký kraj pokračuje v plnění vládního usnesení a investičně se podílí na rozvoji průmyslové zóny Solnice-Kvasiny, a to nejen v oblasti dopravy, ale i bezpečnosti a zdravotnictví. Nově budovanou infrastrukturu průmyslové zóny budou využívat firmy, které zde vytvoří další pracovní místa. Kromě toho díky této investici dojde ke zlepšení situace v dopravě, kdy přímé napojení průmyslové zóny odlehčí silnicím v okolí a s úpravami se počítá také v rámci železniční dopravy, kdy dojde k modernizaci trati, na kterou v budoucnu naváže investice Správy železnic do rozšíření její kapacity. Všechny zmíněné akce jsou součástí vládního usnesení, které přinesou na Rychnovsko investice v celkové výši 11 miliard korun,“ zhodnotil význam nově budované části průmyslové zóny hejtman Martin Červíček.

Základní vymezení plochy tvoří trojice hlavních přístupových komunikací III. třídy o celkové délce 3,5 kilometru. Navrhované komunikace průmyslové zóny budou plynule napojeny na komunikaci III/32118 (ulice Průmyslová) stykovou křižovatkou a na komunikaci I/14 okružní křižovatkou. Páteřní komunikace podchází železniční trať v zhruba osm metrů hlubokém zářezu (na železniční trati bude nově vybudován dvojkolejný most). Propojení páteřních komunikací je řešeno formou stykové křižovatky v blízkosti úrovňového železničního přejezdu a okružní křižovatkou (ta je navrhována pro zajištění obslužnosti technologického zázemí a budoucí železniční stanice Lipovka). Součástí stavby jsou dále doplňkové komunikace a polní cesty, jejich úpravy, přeložky a realizace nových společných stezek pro chodce a cyklisty.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zahradil: Obrat Evropy k Asii je vlastně jediný možný

16:21 Zahradil: Obrat Evropy k Asii je vlastně jediný možný

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ekonomické integraci v Asii