Hejtman Červíček: Na Rychnovsku kraj zahájil stavbu infrastruktury pro rozšíření průmyslové zóny Solnice–Kvasiny

16.10.2023 12:26 | Tisková zpráva

Královéhradecký kraj ve spolupráci se státem zahájil výstavbu infrastruktury pro nově budovanou jižní část průmyslové zóny u města Solnice rozšiřující stávající zónu Solnice–Kvasiny.

Hejtman Červíček: Na Rychnovsku kraj zahájil stavbu infrastruktury pro rozšíření průmyslové zóny Solnice–Kvasiny
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

Plní tak uzavřená usnesení vlády na zlepšení veřejné infrastruktury v regionu. Cílem je zajištění napojení rozšířené průmyslové zóny na dopravní a technickou infrastrukturu a zlepšení dopravy na frekventované silnici I/14 mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou. 

Anketa

Hrozí Evropě akutní nebezpečí islámského terorismu?

97%
hlasovalo: 29544 lidí

„Královéhradecký kraj pokračuje v plnění vládního usnesení a investičně se podílí na rozvoji průmyslové zóny Solnice-Kvasiny, a to nejen v oblasti dopravy, ale i bezpečnosti a zdravotnictví. Nově budovanou infrastrukturu průmyslové zóny budou využívat firmy, které zde vytvoří další pracovní místa. Kromě toho díky této investici dojde ke zlepšení situace v dopravě, kdy přímé napojení průmyslové zóny odlehčí silnicím v okolí a s úpravami se počítá také v rámci železniční dopravy, kdy dojde k modernizaci trati, na kterou v budoucnu naváže investice Správy železnic do rozšíření její kapacity. Všechny zmíněné akce jsou součástí vládního usnesení, které přinesou na Rychnovsko investice v celkové výši 11 miliard korun,“ zhodnotil význam nově budované části průmyslové zóny hejtman Martin Červíček.

Základní vymezení plochy tvoří trojice hlavních přístupových komunikací III. třídy o celkové délce 3,5 kilometru. Navrhované komunikace průmyslové zóny budou plynule napojeny na komunikaci III/32118 (ulice Průmyslová) stykovou křižovatkou a na komunikaci I/14 okružní křižovatkou. Páteřní komunikace podchází železniční trať v zhruba osm metrů hlubokém zářezu (na železniční trati bude nově vybudován dvojkolejný most). Propojení páteřních komunikací je řešeno formou stykové křižovatky v blízkosti úrovňového železničního přejezdu a okružní křižovatkou (ta je navrhována pro zajištění obslužnosti technologického zázemí a budoucí železniční stanice Lipovka). Součástí stavby jsou dále doplňkové komunikace a polní cesty, jejich úpravy, přeložky a realizace nových společných stezek pro chodce a cyklisty.

„Nová infrastruktura bude efektivně sloužit vznikající strategicky významné průmyslové zóně Solnice-jih. Přípravu území pro tuto průmyslovou zónu jsme odstartovali již vloni výstavbou pětiramenné okružní křižovatky za 31 milionů korun, kterou bude možné v budoucnu napojit na plánovanou komunikaci směřující do zóny,“ doplnil první náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za investice, inovace a IT.

Předmětem stavby jsou také mosty – jedná se zejména o železniční dvojkolejný most a silniční most. Záměrem je rovněž zajištění technické infrastruktury pro stabilní provoz průmyslové zóny a zajištění dodávek potřebných energií (vodovody, vodojem, splaškové kanalizace, čerpací stanice atd.), tak i o prvky odvodnění (dešťové kanalizace, úpravy a přeložky koryt vodních toků, retenční nádrže, odlučovače NEL atd.).

Největším objektem sloužící pro zajištění ochrany území pod průmyslovou zónou bude suchý poldr o objemu 10,5 tisíce metrů krychlových. Dále jsou nedílnou součástí přeložky a nová vedení elektrických (nízko i vysoko napěťových) a sdělovacích kabelů, přeložky a nová vedení STL a VTL plynovodů a vybudování regulační stanice, úpravy v rámci objektů dráhy, a to jak samotné železnice (provizorní a definitivní přeložka trati), tak i železničního přejezdu a kabelových vedení a také finální řešení náhradní výsadby a vegetačních úpravy.

Vítězné sdružení tří firem (M-SILNICE + EUROVIA CS + Chládek a Tintěra, Pardubice) postaví v rámci stavby více jak 80 stavebních objektů dopravní a technické infrastruktury. Odhadovaná cena stavebních prací včetně nezbytných přeložek činí 670 milionů korun bez DPH. Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky poskytne za tímto účelem státní dotaci ve výši 410 milionů korun. Hotovo by mělo být podle předpokladu do konce roku 2025.

Královéhradecký kraj v předstihu v této lokalitě vykupoval či směňoval pozemky od soukromých majitelů jako plochy pro potenciální investory z oblasti výzkumu a vývoje nebo ze zpracovatelského průmyslu, její celková plocha 32 hektarů bude členěna po odečtení ploch na infrastrukturu v poměru 80 % zastavitelné plochy a 20 % zeleně.

Investiční akce je součástí projektu „Rozšíření strategické průmyslové zóny Solnice–Kvasiny a zlepšení veřejné infrastruktury v Královéhradeckém regionu“. Projekt se rozběhl na základě vládního usnesení a podepsaného memoranda mezi společností Škoda Auto, vládou České republiky a Královéhradeckým krajem.

Přípravu, administraci a realizaci této významné investiční akce kompletně zajišťuje oddělení průmyslových zón krajského Centra investic, rozvoje a inovací.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

17:11 Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

Přetahování se východu se západem v Evropě a jejím okolí provázejí četné barevné revoluce versus reg…