Již při otevření terminálu v roce 2013 jsem upozornil na nezbytnost řešení dopravního napojení na komunikace vyšších tříd. Investice společnosti Metrans za účasti evropských fondů zachránila zaměstnanost v jednom z nejvýznamnějších železničních uzlů. Na druhé straně je potřeba výrazně přizpůsobit dopravní infrastrukturu, která nebyla konstruována na stávající zatížení. Proto jsme jako Pardubický kraj zařadili část úseku mezi žádosti o prostředky z Regionálního operačního programu, přičemž zbývalo vyřešit úsek pod třemi mosty pod železničním uzlem.
Dopisem ministra Ťoka máme záruku, že se podaří získat prostředky i na zbylou část komunikace, která se jevila jako mimořádně složitá kvůli komplikovaným vlastnickým vztahům. Stavba bude velmi náročná, jelikož bude vyžadovat přeložení koryta Semanínského potoka do prostoru vozovky, která bude položena o 60 centimetrů níže, než je současný stav. Budou se tak moci vyhnout dvě proti sobě jedoucí nákladní vozidla, což při současném stavu mostních objektů není možné,“ dodal Martin Netolický.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Martin Netolický