Hlaváček: Pro město je nezbytné, aby nově vznikající čtvrť byla prostupná

31.08.2020 22:54 | Zprávy

Nákladové nádraží Žižkov je jedním z nejvýznamnějších pražských brownfieldů, který by měl do budoucna ubytovat až 15 000 nových obyvatel. To s sebou nese i nutnost lepší dopravní obslužnosti této lokality. Rada hlavního města dnes proto odhlasovala přípravu nové tramvajové trati Olšanská – Habrová.

Hlaváček: Pro město je nezbytné, aby nově vznikající čtvrť byla prostupná
Foto: Facebook
Popisek: Architekt Petr Hlaváček

Nová městská čtvrť, která vznikne na území Nákladového nádraží Žižkov, ubytuje až 15 000 lidí ve 4 500 bytech. Právě proto si tato lokalita žádá obsluhu novou tramvajovou tratí, která je ekologickým a kapacitním způsobem městské hromadné dopravy. V současnosti je hlavní propojení této lokality veřejnou dopravou zajištěno tramvajemi ulicí Jana Želivského a několika autobusovými linkami. To je však z důvodu rozvoje lokality a zvýšení počtu obyvatel dlouhodobě nedostačující.

„Transformační území Nákladového nádraží je pro Prahu zásadní, a to nejen svou lokalitou, ale zejména svým potenciálem. Pro město je nezbytné, aby tato nově vznikající městská čtvrť byla prostupná jak pro pěší, tak dobře dostupná i městskou hromadnou dopravou,“ komentuje lokalitu Petr Hlaváček, I. náměstek primátora pro územní rozvoj.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Slibujete stabilizaci ceny. Znamená to tak, že ale zlevňovat známku nebudete, i když její navýšení kritizujete? Není to pokrytecké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Habermann (TOP 09): Evropa musí znovu získat kontrolu nad svou ekonomickou budoucností

11:02 Habermann (TOP 09): Evropa musí znovu získat kontrolu nad svou ekonomickou budoucností

Éra naivní globalizace skončila. Dnes už není možné stavět evropskou ekonomickou politiku na předsta…