Hlaváček: Ulice Jana Želivského bude přívětivější a méně hlučná

30.08.2021 21:36 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy dnes posvětila pokračování přípravy revitalizace ulice Jana Želivského, která představuje významnou dopravní tepnu Žižkova. Je spojnicí tří městských tříd – Vinohradské, Olšanské a Koněvovy a prochází podél jedné z nejvýznamnějších transformačních oblastí Prahy – Nákladového nádraží Žižkov, kde má postupně vyrůst moderní městská čtvrť.

Hlaváček: Ulice Jana Želivského bude přívětivější a méně hlučná
Foto: Facebook
Popisek: Architekt Petr Hlaváček

„Přeměna ulice Jana Želivského není novým nápadem. Existuje hned několik různých koncepcí a plánů, které mají za cíl tuto důležitou tepnu proměnit v příjemnější místo. Jsem proto rád, že Rada hlavního města Prahy jasně deklarovala, že s dosavadním vývojem a navrženým postupem souhlasí a že všechny zpracované podklady budou maximálně využity,“ říká Petr Hlaváček, I. náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.

V celé oblasti je naplánováno hned několik investičních akcí, které mají za cíl zlepšit život na Žižkově. Významným zásahem bude výměna starých tramvajových kolejí přímo v ulici Jana Želivského, v těsném sousedství se navíc plánuje postupná přeměna Nákladového nádraží Žižkov v novou městskou čtvrť. Další je již započatá transformace v okolí Basilejského náměstí.

Anketa

Důvěřujete Aleně Schillerové?

69%
28%
hlasovalo: 6211 lidí

„Díky posunutí tramvajové trati dál od zástavby dojde ke snížení hlukové zátěže u obydlí Pražanů. V místě také rozšíříme chodníky a celá investice je navázána na rekonstrukci Basilejského náměstí. Zároveň vznikne základ pro novou tramvajovou trať, která povede do Nákladového nádraží Žižkov,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

O nutnosti rekonstrukce ulice a o její podobě se historicky vede debata a existuje více studijních návrhů a prověření. Jistý deficit v praktické přípravě bylo právě chybějící usnesení Rady hl. m. Prahy, které by stvrdilo dosavadní postup. Cílem je proto pokračovat v přípravě projektu tak, aby byly maximálně využity již zpracované dokumentace a bylo vybráno co nejkvalitnější a hospodárné řešení.

Podkladem pro přeměnu ulice bude například koncepční zadání z dílny Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) či architektonicko-krajinářská koncepce obnovy od ateliéru Land05.

„V oblasti Žižkova jsme velmi zainteresovaní, jelikož se věnujeme i přeměně Olšanské, Vinohradské a zejména celému brownfieldu bývalého Nákladového nádraží Žižkov,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Koordinaci projektové přípravy a vytvoření harmonogramu revitalizace ulice Jana Želivského bude mít na starost Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…