Hřib (Piráti): Zachováme architektonickou hodnotu Libeňského mostu, zároveň ho opravíme

13.01.2024 16:13 | Ze sítí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Libeňskému mostu.

Hřib (Piráti): Zachováme architektonickou hodnotu Libeňského mostu, zároveň ho opravíme
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vitalij Usatyj a Zdeněk Hřib

Zachováme architektonickou hodnotu Libeňského mostu, a zároveň ho pořádně opravíme!

Hned v roce 2018 jsme odmítli fantasmagorické představy ANO o tom, jak by měly na Libeňském mostě vyrůst byty pro sestřičky. Místo toho jsme začali v nové koalici pracovat na přípravě rekonstrukce mostu, která by mohla naplno začít v roce 2026.

Že to ale nebude lehké, to jsem věděl už tenkrát. Naši předchůdci totiž údržbu mostů dlouhodobě zanedbávali. Více než 120 pražských mostů a lávek (přibližně 20 %) se totiž v době, kdy jsme přišli na radnici, nacházelo ve stavu "špatný" až "havarijní". Přesto naši předchůdci investice do údržby mostů nesmyslně snižovali, což vyvrcholilo až pádem Trojské lávky.

Aby se tato situace neopakovala u Libeňského mostu, začali jsme ho už před 5 lety s těmi nejlepšími odborníky důkladně zkoumat a připravovat jeho opravu.

Díky tomu jsme mohli vysoutěžit zhotovitele rekonstrukce, zahájit přípravné práce a v prosinci minulého roku představit novou podobu rekonstrukce celého soumostí. Pustíme se do ní opravdu z gruntu a uděláme opravy v ještě větším rozsahu, než byly původně plánované.

Protože náš cíl je stále stejný: Zachovat historický odkaz jedinečné původní architektury pro další generace a nabídnout bezpečné a funkční přemostění na dalších 100 let.

Ostatně právě unikátní model pro chystanou rekonstrukci mostu odhalil současnou závadu, na kterou jsme mohli okamžitě reagovat. Navíc se správně potvrdil předpoklad, že už tak zchátralému mostu nepřízeň počasí a mrazy zkrátka vůbec neprospívají.

Současný rizikový stav úseku mostu mezi Maninami a Palmovkou, který jsme museli dočasně uzavřít, než bude podepřený, je tak zároveň varováním. Přesně takhle totiž dopadá téměř 100 let zanedbaná údržba. Je ale k neuvěření, pokud tuto událost kritizují právě politici, kteří na tomto havarijním stavu mostu mají z minulosti značný podíl.

Je třeba zajímat se o údržbu staveb včas, protože potom se nemusí tolik opravovat nebo v horším případě bourat. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Bartoš: Nebojte, plastová občanka bude vždy platit dál až do zániku vesmíru

6:16 Ministr Bartoš: Nebojte, plastová občanka bude vždy platit dál až do zániku vesmíru

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k digitalizaci.