Dne 22. července 2014 vyhlásilo Statutární město Havířov (dále jen „město“) a České dráhy, a. s. zakázku na demolici budovy havířovského nádraží a následné vybudování nového dopravního terminálu. Od 14. listopadu 2014 znají oba partneři konkrétní nabídky firem. Nyní, ve středu 17. prosince 2014, po měsíci hodnocení obdržených nabídek, jednala rada města o ukončení smlouvy o poskytnutí dotace na vybudování dopravního terminálu v Havířově poté, co Regionální rada Regionu soudržnosti Moravskoslezsko (poskytovatel dotace) nepovolila městu a Českým drahám posun konce projektu kvůli způsobeným průtahům. Na dosud vynaložené výdaje na projekt z rozpočtu města tak žádná dotace pravděpodobně vůbec vyplacena nebude.
Zástupci Strany zelených v Havířově upozorňovali již v minulosti na to, že za daných podmínek je získání avizované dotace pro město nereálné a že by se mělo začít jednat o efektivních krocích, jak s nádražní budovou a jejím okolím naložit. K tomu se opakovaně vyjadřovala např. Česká komora architektů či havířovský Důl architektury, z. s., který nabízel městu i Českým drahám alternativní řešení s cílem zachování stávající budovy vlakového nádraží z 60. let 20. století.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zeleni.cz