Poslanci parlamentu hlasovali v březnu o novele školského zákona. Toto hlasování nabízelo příležitost k nápravě současného znění, které stanoví jako vzdělávací cíl „poznat světové a kulturní hodnoty a tradice“ . Na zasedání přednesla poslankyně Nina Nováková pozměňovací návrh v tom smyslu, že je třeba poznávat světové kultury, leč naši vlastní evropskou humanistickou kulturu, vycházející z tradic a kořenů antiky, judaismu a křesťanství je nutno skutečně pochopit a osvojit si ji.
Bohužel většina poslanců hlasovala pro ponechání dosavadního multikulturního pojetí výuky, tedy odmítla možnost nápravy směrem ke zdůraznění evropských (a dodejme – západních) hodnot.
Poslanci kolem dokola řeční o tom, že Evropa čelí nežádoucímu šíření odlišných kultur. Jak to tedy, že odmítnou navrhovaný konkrétní a neagresivní, ale účinný nástroj proti riskantnímu multikulturalismu v oblasti, která je vzhledem k budoucnosti klíčová? Opravdu nám má být lhostejné, jakou kulturu předávají naše školy ?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Vystoupení z EU
Nemyslíte, že když vystoupíme z EU, vedlo by to jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás? Protože na evropském trhu jsme dost závislý.
Další články z rubriky
16:20 SPD: Policejní útok na SPD. Vyvlekli nemocnou z domu
Tisková zpráva SPD o policejním útoku na zástupkyni hnutí