Kovářová (STAN): Z rady pro integraci veřejné dopravy jsou vyřazeni zástupci měst i odborníci. Smysl mi uniká

27.04.2015 22:10

Města a obce přispívají na veřejnou dopravu přes 300 milionů ročně. Kraj je přesto odmítá začlenit do nově vzniklé řídící rady, která v nejbližších týdnech založí dlouho očekávaný společný integrovaný dopravní systém Prahy a Středočeského kraje.

Kovářová (STAN): Z rady pro integraci veřejné dopravy jsou vyřazeni zástupci měst i odborníci. Smysl mi uniká
Foto: Archiv VK
Popisek: Věra Kovářová

Klub středočeských zastupitelů TOP 09 a STAN vznik společné veřejné dopravy vítá. Současně ale odmítá postoj krajských radních, kteří opakovaně odmítají, aby v řídící radě integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje byli zastoupeni starostové středočeských měst, odborníci a zástupci opozice. 

Středočeská města přispívají na veřejnou dopravu částkou 314 milionů korun z celkových nákladů 2,3 miliardy korun placených Středočeským krajem. Navíc právě starostové jsou těmi, kteří každodenní problémy spojené s dopravní obslužností svých občanů nejlépe znají. Klub zastupitelů proto na vedení kraje opakovaně apeluje, aby do Řídící rady byli přijati i zástupci měst a další odborníci. "Těžko věřím tomu, že radní nechtějí mezi své lidi přijmout zkušené starosty ani zástupce ze stran odborníků. Když jsme v září 2012 vznik Řídící rady iniciovali, naším cílem bylo, aby projekt společné integrované dopravy měl zaručené pokračování i v dalších volebních obdobích. Veřejná doprava musí být do budoucna chráněna před politiky typu exhejtmana Ratha, který v roce 2012 málem dosavadní systém dopravy zničil,“ říká Věra Kovářová. Tehdy se bezprostředně po zatčení Davida Ratha sešla Rada Středočeského kraje a výpovědi středočeským autobusovým dopravcům iniciované  exhejtmanem Rathem v roce 2011 stáhla zpět. „Aby se taková situace nemohla opakovat, v  Řídící radě by měli zasednout i zástupci opozice,“ dodává Kovářová.

Podle klubu zastupitelů TOP 09 a STAN je ve Středočeském kraji účast komunálních politiků na procesu více jak žádoucí. „Členy Řídící rady Metropolitní integrované dopravy musí být i další zástupci obcí s rozšířenou působností (ORP) Středočeského kraje. Tito zástupci by měli mít alespoň poradní hlas,“ upřesnila Věra Kovářová.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: STAN

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

22:01 Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

Ve Strakově akademii se konalo v pořadí již 400. zasedání Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI, Ra…