Klub středočeských zastupitelů TOP 09 a STAN vznik společné veřejné dopravy vítá. Současně ale odmítá postoj krajských radních, kteří opakovaně odmítají, aby v řídící radě integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje byli zastoupeni starostové středočeských měst, odborníci a zástupci opozice.
Středočeská města přispívají na veřejnou dopravu částkou 314 milionů korun z celkových nákladů 2,3 miliardy korun placených Středočeským krajem. Navíc právě starostové jsou těmi, kteří každodenní problémy spojené s dopravní obslužností svých občanů nejlépe znají. Klub zastupitelů proto na vedení kraje opakovaně apeluje, aby do Řídící rady byli přijati i zástupci měst a další odborníci. "Těžko věřím tomu, že radní nechtějí mezi své lidi přijmout zkušené starosty ani zástupce ze stran odborníků. Když jsme v září 2012 vznik Řídící rady iniciovali, naším cílem bylo, aby projekt společné integrované dopravy měl zaručené pokračování i v dalších volebních obdobích. Veřejná doprava musí být do budoucna chráněna před politiky typu exhejtmana Ratha, který v roce 2012 málem dosavadní systém dopravy zničil,“ říká Věra Kovářová. Tehdy se bezprostředně po zatčení Davida Ratha sešla Rada Středočeského kraje a výpovědi středočeským autobusovým dopravcům iniciované exhejtmanem Rathem v roce 2011 stáhla zpět. „Aby se taková situace nemohla opakovat, v Řídící radě by měli zasednout i zástupci opozice,“ dodává Kovářová.
Podle klubu zastupitelů TOP 09 a STAN je ve Středočeském kraji účast komunálních politiků na procesu více jak žádoucí. „Členy Řídící rady Metropolitní integrované dopravy musí být i další zástupci obcí s rozšířenou působností (ORP) Středočeského kraje. Tito zástupci by měli mít alespoň poradní hlas,“ upřesnila Věra Kovářová.
Ing. Věra Kovářová, MIM
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: STAN