Kovářová (STAN): Z rady pro integraci veřejné dopravy jsou vyřazeni zástupci měst i odborníci. Smysl mi uniká

27.04.2015 22:10

Města a obce přispívají na veřejnou dopravu přes 300 milionů ročně. Kraj je přesto odmítá začlenit do nově vzniklé řídící rady, která v nejbližších týdnech založí dlouho očekávaný společný integrovaný dopravní systém Prahy a Středočeského kraje.

Kovářová (STAN): Z rady pro integraci veřejné dopravy jsou vyřazeni zástupci měst i odborníci. Smysl mi uniká
Foto: Archiv VK
Popisek: Věra Kovářová

Klub středočeských zastupitelů TOP 09 a STAN vznik společné veřejné dopravy vítá. Současně ale odmítá postoj krajských radních, kteří opakovaně odmítají, aby v řídící radě integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje byli zastoupeni starostové středočeských měst, odborníci a zástupci opozice. 

Středočeská města přispívají na veřejnou dopravu částkou 314 milionů korun z celkových nákladů 2,3 miliardy korun placených Středočeským krajem. Navíc právě starostové jsou těmi, kteří každodenní problémy spojené s dopravní obslužností svých občanů nejlépe znají. Klub zastupitelů proto na vedení kraje opakovaně apeluje, aby do Řídící rady byli přijati i zástupci měst a další odborníci. "Těžko věřím tomu, že radní nechtějí mezi své lidi přijmout zkušené starosty ani zástupce ze stran odborníků. Když jsme v září 2012 vznik Řídící rady iniciovali, naším cílem bylo, aby projekt společné integrované dopravy měl zaručené pokračování i v dalších volebních obdobích. Veřejná doprava musí být do budoucna chráněna před politiky typu exhejtmana Ratha, který v roce 2012 málem dosavadní systém dopravy zničil,“ říká Věra Kovářová. Tehdy se bezprostředně po zatčení Davida Ratha sešla Rada Středočeského kraje a výpovědi středočeským autobusovým dopravcům iniciované  exhejtmanem Rathem v roce 2011 stáhla zpět. „Aby se taková situace nemohla opakovat, v  Řídící radě by měli zasednout i zástupci opozice,“ dodává Kovářová.

Podle klubu zastupitelů TOP 09 a STAN je ve Středočeském kraji účast komunálních politiků na procesu více jak žádoucí. „Členy Řídící rady Metropolitní integrované dopravy musí být i další zástupci obcí s rozšířenou působností (ORP) Středočeského kraje. Tito zástupci by měli mít alespoň poradní hlas,“ upřesnila Věra Kovářová.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: STAN

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Válek: Podpora paliativní péče je jednou z našich velkých priorit

4:32 Ministr Válek: Podpora paliativní péče je jednou z našich velkých priorit

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k podpoře paliativní péče.