Maříková (SPD): Elektromobilitou k likvidaci životního prostředí

15.11.2020 14:51 | Zprávy

Žádné znečištění vzduchu a šetrnost k životnímu prostředí, tak to může být uváděno mezi hlavními výhodami elektromobilů. Nežádoucí prvky elektromobilů a dopady na životní prostředí mohou zatěžovat životní prostředí mnohem více než spalovací motory.

Maříková (SPD): Elektromobilitou k likvidaci životního prostředí
Foto: Archiv Karly Maříkové
Popisek: Karla Maříková, poslankyně SPD a kandidátka na hejtmanku Karlovarského kraje

Britský premiér Boris Johnson má v plánu příští týden oznámit zákaz prodeje nových aut na benzin a naftu od roku 2030, tedy o pět let dříve, než bylo prý původně v plánu. Můžeme se děsit, že s tímto šíleným nápadem přijde také Evropská unie a začne tlačit k tomuto závazku členské státy? A co to pro nás bude znamenat? Kdo si bude elektromobil moc dovolit? A jaká zátěž pro životní prostředí nás se zeleným šílenstvím čeká.

Těžba kobaltu se pojí s dětskou prací

K tomu, aby elektromobily jezdily jsou potřeba baterie, které obsahují kobalt a lithium. Kobalt je zásadní pro výrobu lithium-iontových baterií. Přidání kobaltu do baterií má vliv na jejich kapacitu, snížení hmotnosti a délku nabíjení. Prodlužuje i životnost baterií. Kde se ovšem kobalt bere? Šedesát procent světových zásob kobaltu se nachází v Kongu. Až dvacet procent těžby se vykonává primitivním způsobem pouze ručně. V doslova hororových podmínkách, v úzkých tunelech, pracují děti, které riskují zavalení i závažná plicní onemocnění. Kobalt se pak dostává do výrobků globálních firem po celém světě. Působení v rozvojových zemích je pro západní technologické giganty nezbytnou součástí podnikání. S jejich tamním působením se ale pojí i řada problémů a jedním z nich je právě dětská práce.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Článek byl převzat z Profilu Karla Maříková

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Vstup do jiné země není nároková záležitost

13:09 Senátor Hraba: Vstup do jiné země není nároková záležitost

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na kritiku pravidel pro vstup na území USA