„To, že jsme mohli podpořit projekty, které by jinak dotaci nezískaly, umožnilo přesunutí finančních prostředků z Operačního programu Doprava do Operačního programu Životní prostředí. K přesunům došlo už vloni, kdy bylo jasné, že OPŽP patří mezi ty nejúspěšnější programy z pohledu zájmu žadatelů i administrace,“ říká ministr životního prostředí Richard Brabec.
Loni touto dobou byly vyhodnoceny přijaté žádosti o podporu v osmé výzvě Operačního programu Životní prostředí. Alokace výzvy, jež cílila na projekty zaměřené na zlepšování kvality ovzduší ve městech a obcích, činila původně 2,5 miliardy korun.
„Zájem ze strany žadatelů významně překonal pro výzvu vyhrazenou maximální alokaci. Mnoho kvalitních projektů kvůli tomu tak skončilo v takzvaném zásobníku projektů. Počítali jsme však s tím, že jakmile budeme mít možnost, vrátíme se k těmto projektům a podpoříme je,“ vysvětluje ministr životního prostředí Richard Brabec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV