Ministr životního prostředí Richard Brabec tak naplnil slib svého rezortu, že stanoviska k jednotlivým devíti stavbám budou vydána vždy do dvou měsíců po obdržení kompletních podkladů od Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Kompletní podklady k prvnímu záměru ministerstvo obdrželo 30. září 2016. Na cestě k vydání stavebního povolení je tak ode dneška výstavba úseku D49 Hulín-Fryšták.
Devět velkých dopravních záměrů, které jsou na prioritním seznamu, nemusí projít opakováním procesu EIA, přestože jejich stanovisko EIA bylo vydáno před mnoha lety, ještě podle zákona EIA z roku 1992. V červnu letošního roku se na tom dohodla vláda s Evropskou komisí poté, co Komise pro nedodržení evropské legislativy požadovala po České republice opakování procesu EIA u všech staveb s takto starými stanovisky (více zde: http://mzp.cz/cz/news_160629_EIA).
Podmínkou pro vydání aktualizovaného stanoviska na základě dohody s Evropskou komisí, tentokrát závazného (oproti dřívější legislativě), bylo řádné zhodnocení vlivů stavby tak, jak je nyní vyprojektována v dokumentaci pro stavební povolení (DSP) na životní prostředí a veřejné zdraví (vliv hluku a imisí na obyvatelstvo, vliv na povrchové a podzemní vody atd).
„Výstavba tohoto úseku dálnice umožní převést intenzivní silniční dopravu z komunikací vedených přímo obytnou zástavbou Zlína, Otrokovic, Holešova, Hulína i dalších obcí na trase stávajících komunikací v okresech Kroměříž a Zlín, na nově navrhovanou kapacitní komunikaci D49. Díky nové komunikaci dojde ke zvýšení bezpečnosti občanů ve zmiňovaných obcích i ke snížení hluku a snížení imisní zátěže ze stávající dopravy. Lidem na Zlínsku se tak zlepší kvalita života a životního prostředí,“ komentuje samotný záměr ministr Brabec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV