Jejich přímé dopady pociťují naši producenti už nyní. Evropský společný trh samozřejmě má mechanismy jak pomoci, ale výsledky zavedených opatření jsou zatím nedostatečné. To jsem ostatně jasně řekl na listopadové Radě ministrů zemědělství v Bruselu. Žádný členský stát pak v takové situaci nespoléhá pouze na centrální bruselské instituce, ale snaží se o vlastní pomoc svým producentům a zemědělcům za podmínky dodržování společných unijních pravidel. A o dodržování pravidel to také celé je. Jako hlavní představitel resortu, který je nejvíce sankcemi zasažen, musím hájit zájmy našich zemědělců a musím konat. A jelikož ve všech věcech, které dělám, chci, aby se rychle rozhýbaly, abychom neseděli se založenýma rukama a nečekali na pomoc zvenčí, rozhodl jsem se pro pomoc mimo jiné i formou spotřebitelské soutěže, která přiláká konzumenty k nákupu kvalitní české produkce, a pomůže tak jejich odbytu.
Bohužel na přípravu kampaně jsme neměli mnoho času, protože situace kolem ruských sankcí se neustále vyvíjela.
Na kampani spolupracujeme s agenturou Ogilvy, kterou jsme transparentně vysoutěžili. Její tvůrci mě pak oslovili s tím, že jsem člověk vzešlý ze zemědělství, celý život v agrárním sektoru pracuji, znám oblast potravinářství, od počátku svého působení na postu ministra aktivně hlásám podporu našim producentům, takže má logiku, abych osobně vystoupil v tzv. sponzorském vzkazu, který bude propagovat celou soutěž v televizi. Řešili jsme samozřejmě i míru kontroverze, kterou to vyvolá, ale nakonec jsme se shodli, že to velmi napomůže tomu, aby se celé téma dostalo do většího povědomí široké veřejnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marian Jurečka