Jejich cílem je zaměřit fungování této státní organizace nejen na investice, ale i na zajištění větší spolehlivosti železniční sítě v ČR. Na svém zasedání o tom dnes rozhodla Správní rada Správy železnic.
„Změny systémového nastavení včetně odměňování vedení Správy železnic směřují k tomu, aby fungování této organizace bylo více proklientské. Měníme její přístup tak, že se musí více zaměřit na kvalitu služeb pro dopravce a ve výsledku i pro cestující nebo firmy. Směřujeme k tomu, abychom dokázali mnohem víc sledovat kvalitativní měřítka práce Správy železnic a celá železniční síť byla spolehlivější,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Vedle plnění provozních a investičních plánů organizace ve stanovených termínech podle schváleného seznamu investic pro příslušný rok tak bude při hodnocení výkonnosti organizace hrát stejně důležitou roli i spolehlivost a propustnost železniční sítě, měřená mírou zpoždění vlaků způsobenou provozovatelem dráhy. Ukazatelem plnění kritéria bude meziroční zlepšení v procentech ve srovnání s rokem 2022. Sledováno bude rovněž snížení počtu hodin zastavení provozu z důvodu poruch zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení a jeho napájení nebo výkonnost a spolehlivost infrastruktury pro nákladní dopravu.
Ukazatelem výkonnosti v investiční oblasti bude plnění stanovených milníků přípravy prioritních projektů; jde o přípravu VRT i dalších klíčových konvenčních spojení, elektrizace železniční dopravní cesty, konverze napájecí soustavy a vybavení tratí systémem ETCS.
V organizační oblasti Správní rada požaduje, aby Správa železnic posílila roli koordinátora výluk se zapojením už do přípravy investičního plánu a samotné přípravy staveb včetně zohlednění mezinárodních záměrů a výlukové činnosti v sousedních zemích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva