Ministr Ťok: Pokračování dálnice D11 směrem na Polsko by se mohlo začít stavět na podzim

2.6.2017 3:36 odp.

Ministerstvo dopravy jako speciální stavební úřad vydal stavební povolení pro pokračování dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Smiřice. Aktuálně již probíhá na místě budoucí čtyřproudé dálnice archeologický průzkum a postupně bude předáváno staveniště k zahájení samotné výstavby. Stavební povolení tak dostala první dálnice z devíti prioritních staveb, kterým Evropská komise povolila výjimku z nového posuzování vlivu na životní prostředí.

Ministr Ťok: Pokračování dálnice D11 směrem na Polsko by se mohlo začít stavět na podzim
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Dostavba dálnice D11 z Hradce Králové směrem na Polsko je letos první prioritní stavba, která má stavební povolení a je nejblíž k zahájení výstavby. Podle Ředitelství silnic a dálnic by se mohlo začít stavět na podzim a těchto 15,5 kilometrů nové dálnice může být hotových v roce 2021,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. V současnosti již na místě budoucí dálnice probíhá archeologický průzkum, což je nedílná součást přípravných prací před samotným zahájením stavebních činností.

Stavební povolení dostala první část stavby dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic, konkrétně jde o stavbu s označením D11 1106-1 vedoucí do Předměřic nad Labem. Druhá část této stavby s označením D11 1106-2 dostane stavební povolení v nejbližší době. Pokud přípravu nezdrží podání námitek a rozkladu proti zatím nepravomocnému stavebnímu povolení, mohla by stavba začít během podzimu.

Dohromady se začne stavět 15 460 metrů dlouhá čtyřpruhová dálnice, na které bude 19 mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a pět protihlukových stěn. Předpokládaná cena stavby je 6,5 miliardy korun bez DPH. (Podrobnosti o stavbě najdete v přiloženém infoletáku.)

Dálnice D11 Praha – Hradec Králové – Trutnov – státní hranice Česko/Polsko je podle mezinárodní dohody TEN-T (Evropská dohoda o hlavních silnicích s mezinárodním provozem) součástí evropského dopravního koridoru Paříž – Norimberk – Plzeň – Praha – Hradec Králové – Wroclaw – Varšava – Brest – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu. Po dokončení dálnice dojde v obcích ke snížení hlukové zátěže, imisí z dopravy a vysokého rizika dopravních nehod a úrazů. Obyvatelé žijící v zástavbě nejbližší dálnici navíc nebudou ovlivněni nad limity platných norem v ochraně životního prostředí díky realizaci navržených opatření k prevenci.

O přípravě všech devíti prioritních staveb, které nemusejí opakovat celý proces posuzování vlivu na životní prostředí, tzv. EIA, dostala vláda informaci ve středu.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

Martin Exner byl položen dotaz

Dotaz

Vážený pane poslanče, po přečtení níže uvedeného článku, si dovoluji obrátit se na vás s následujícím dotazem. Píšte tam, že nás nás Rusko snaží zmanipulovat atd. My i mí přátelé nic takového nevidíme, sledujeme zprávy na čských tel. stanicích, posloucháme Radiožurnám, Country rádio, pohybujeme se ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Primátor Hřib: Městská nájemní agentura je výhodná pro obě strany

20:26 Primátor Hřib: Městská nájemní agentura je výhodná pro obě strany

Komentář na facebookovém profilu k činnosti pražské nájemní agentury