Ministr Ťok: V první fázi zkrátíme cestu z Prahy do Mnichova na čtyři a čtvrt hodiny

26. 7. 2017 21:04

První bavorsko-český železniční summit ve Furth im Waldu řešil zlepšení propojení mezi Prahou a Mnichovem, především zvýšení rychlosti vlaků a kapacity železničních spojení. Ministr dopravy Dan Ťok na závěr summitu podepsal se svým bavorským protějškem Joachimem Herrmannem společnou deklaraci o zlepšení přeshraniční železniční infrastruktury, která má za cíl zkrátit do roku 2030 cestu mezi Prahou a Mnichovem pod čtyři hodiny.

Ministr Ťok: V první fázi zkrátíme cestu z Prahy do Mnichova na čtyři a čtvrt hodiny
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok
reklama

„Domluvili jsme se na společném vybudování trati z Mnichova přes Furth im Wald, Českou Kubici do Prahy, která bude konkurovat automobilům a bude vhodnou alternativou letecké dopravy. V první fázi zkrátíme dobu cesty na čtyři hodiny patnáct minut, konečným cílem je tři a půl až čtyři hodiny cesty,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Vybudování železničních spojení podpořil také spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že tato trať je ve spolkovém plánu dopravních cest 2030 přeřazena do vyšší priority takzvaných naléhavých potřeb, což umožní rychlejší realizaci stavby. V rámci společné deklarace se český ministr Ťok spolu s bavorským ministrem vnitra, výstavby a dopravy Joachimem Herrmannem dohodli kromě rychlejší cesty z Mnichova také na zkrácení doby jízdy z Norimberku do Prahy s přestupem v Chebu na zhruba čtyři hodiny (celé prohlášení najdete v příloze).

S předstihem před budoucí dálkovou dopravou mezi Prahou a Mnichovem se od prosince letošního roku zavede vlak každé dvě hodiny. „Do dvou let po zprovoznění nově vybudované tratě Plzeň – Rokycany se jízdní doba z Mnichova do Prahy zkrátí o dvacet minut na pět a půl hodiny,“ dodává ministr dopravy Ťok.

Hlavní dopravní priority České republiky se Svobodným státem Bavorsko jsou železniční spojení Mnichov – Norimberk – Marktredwitz – Cheb – Plzeň – Praha a Mnichov – Regensburg – Furth im Wald – Domažlice – Praha. Tyto tratě jsou zahrnuty do Spolkového plánu rozvoje dopravních cest, tzv. Bundesverkehrswegeplan 2030 (BVWP 2030).

Společné prohlášení o rozvoji železniční dopravy do roku 2030 naleznete ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Hejma (STAN): Zastavili jsme valorizaci nájemného a dali možnost odsunu plateb za nájmy podnikatelů

9:20 Hejma (STAN): Zastavili jsme valorizaci nájemného a dali možnost odsunu plateb za nájmy podnikatelů

Praha 1 ve spolupráci s hlavním městem Prahou chystají balíček opatření úlev malým podnikatelům a ži…