Ministr Ťok: V první fázi zkrátíme cestu z Prahy do Mnichova na čtyři a čtvrt hodiny

26.07.2017 21:04

První bavorsko-český železniční summit ve Furth im Waldu řešil zlepšení propojení mezi Prahou a Mnichovem, především zvýšení rychlosti vlaků a kapacity železničních spojení. Ministr dopravy Dan Ťok na závěr summitu podepsal se svým bavorským protějškem Joachimem Herrmannem společnou deklaraci o zlepšení přeshraniční železniční infrastruktury, která má za cíl zkrátit do roku 2030 cestu mezi Prahou a Mnichovem pod čtyři hodiny.

Ministr Ťok: V první fázi zkrátíme cestu z Prahy do Mnichova na čtyři a čtvrt hodiny
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Domluvili jsme se na společném vybudování trati z Mnichova přes Furth im Wald, Českou Kubici do Prahy, která bude konkurovat automobilům a bude vhodnou alternativou letecké dopravy. V první fázi zkrátíme dobu cesty na čtyři hodiny patnáct minut, konečným cílem je tři a půl až čtyři hodiny cesty,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Vybudování železničních spojení podpořil také spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že tato trať je ve spolkovém plánu dopravních cest 2030 přeřazena do vyšší priority takzvaných naléhavých potřeb, což umožní rychlejší realizaci stavby. V rámci společné deklarace se český ministr Ťok spolu s bavorským ministrem vnitra, výstavby a dopravy Joachimem Herrmannem dohodli kromě rychlejší cesty z Mnichova také na zkrácení doby jízdy z Norimberku do Prahy s přestupem v Chebu na zhruba čtyři hodiny (celé prohlášení najdete v příloze).

S předstihem před budoucí dálkovou dopravou mezi Prahou a Mnichovem se od prosince letošního roku zavede vlak každé dvě hodiny. „Do dvou let po zprovoznění nově vybudované tratě Plzeň – Rokycany se jízdní doba z Mnichova do Prahy zkrátí o dvacet minut na pět a půl hodiny,“ dodává ministr dopravy Ťok.

Hlavní dopravní priority České republiky se Svobodným státem Bavorsko jsou železniční spojení Mnichov – Norimberk – Marktredwitz – Cheb – Plzeň – Praha a Mnichov – Regensburg – Furth im Wald – Domažlice – Praha. Tyto tratě jsou zahrnuty do Spolkového plánu rozvoje dopravních cest, tzv. Bundesverkehrswegeplan 2030 (BVWP 2030).

Společné prohlášení o rozvoji železniční dopravy do roku 2030 naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Dvořák: Princip solidarity je základem a podstatou Evropské unie

18:09 Ministr Dvořák: Princip solidarity je základem a podstatou Evropské unie

Projev na 100. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k migračnímu paktu.