Během dvou let provozu bylo Účtenkovky zaregistrováno 380 milionů účtenek. Počet soutěžících, kteří se Účtenkovky aktivně zúčastnili a zaregistrovali alespoň jednu účtenku, dosáhl 978 860. Pravidelně se do hry zapojuje 300-400 tisíc spotřebitelů, což je množství, které garantuje naplnění cílů projektu – tedy, aby významné části spotřebitelů nebylo lhostejné, zda účtenku dostane či nikoliv.
„Smyslem projektu je motivovat zákazníky k přebírání účtenek, coby standardu běžného v nejvyspělejších zemích. To se podle průměrného počtu zaregistrovaných účtenek okolo 16 milionů měsíčně daří. To vede k omezování případného obcházení povinnosti evidovat tržby a zvyšuje efektivitu EET, díky které se do konce roku 2018 vybralo 20,2 mld. Kč navíc. Se zavedením Účtenkovky se proto počítalo už od počátku příprav zákona o evidenci tržeb,“ bilancuje ministryně financí Alena Schillerová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV