Mračková Vildumetzová (ANO): S mýtem by se měla částka na opravy zvyšovat

07.10.2019 5:35 | Zprávy

O opatřeních v souvislosti se zavedením mýta a o financích na opravy silnic II. a III. tříd jednali v Praze hejtmani na zasedání Rady Asociace krajů ČR. Zabývali se také možnostmi získat dotace na řešení kůrovcové kalamity.

Mračková Vildumetzová (ANO): S mýtem by se měla částka na opravy zvyšovat
Foto: archiv hejtmanky
Popisek: Historicky první hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO)

Jedním ze zásadních témat se opět stalo budoucí rozšíření platby mýta na silnicích I. třídy. „I když s tím nesouhlasíme, musíme od ledna 2020 akceptovat zavádění mýtného systému na dalších 870 kilometrech silnic I. třídy. Žádáme ale, aby to vláda vyřešila tak, že se legislativně omezí tranzit na II. a III. třídách, tedy se zakáže vjezd tranzitní nákladní dopravy nad 12 tun na tyto silnice,“ uvedla Jana Mračková Vildumetzová a dodala, že kraje řeší i umístění dopravních značek se zákazem tranzitu tam, kde by hrozilo objíždění úseků zpoplatněných mýtem i v případě automobilů nad 3, 5 tuny. „Pozitivně vnímáme, že stát hodlá legislativně vyřešit objíždění zpoplatněných úseků silnic I. třídy zákazem vjezdu tranzitní nákladní kamionové dopravy na krajské silnice. Současně však požadujeme rozšíření nově nastaveného mýtného systému na silnicích I. třídy o další úseky, kde hrozí objíždění nově zpoplatněných silnic,“ doplnila s tím, že si jsou hejtmani vědomi zhoršení bezpečnosti na silnicích v obcích, kudy komunikace vedou, a uvědomují si i obavy obyvatel ze zhoršení životního prostředí v těchto oblastech.

Hovořilo se i o tom, že kraje opět budou požadovat od státu konkrétní sumu na opravy krajských silnic. „Na příští rok budeme opět od státu požadovat 4 miliardy korun. A v souvislosti se zavedením mýta by se částka na opravy silnic měla postupně zvyšovat. Silnice II. a III. tříd navíc devastují nákladní vozy, které odvážejí kvůli kůrovcové kalamitě vytěžené dřevo,“ zdůraznila předsedkyně Rady Asociace krajů, která připomněla, že ministr dopravy také slíbil vypsat dotační program pro kraje na pořizování nízkorychlostních a vysokorychlostních vah z důvodu ochrany před průjezdem přetížených kamionů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

Ministerstvo pro sport

Když chtěla Fialova vláda zřizovat ministerstvo pro sport, byl jste proti, mluvil jste o tom jako o jakési trafice. Jak to, že vám zřízení nyní přijde v pořádku? Objektivně vzato těší mě, že kvůli SPD žádné nové ministerstvo nevzniká (snad), ale divím se, že v mnoha věcech podle mě teď dost otáčíte....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): V Bruselu se dojednalo zpřísnění, ne zmírnění povolenek a Green Dealu

21:03 Okamura (SPD): V Bruselu se dojednalo zpřísnění, ne zmírnění povolenek a Green Dealu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výsledkům jednání ministrů životního prostředí k em…