Ne však z důvodu „osvobození od spotřební daně pro pštrosí steaky“[1] nebo „zákazu líbání muže s knírem“[2].
ČR se stala podobně hloupým unikátem díky pátečnímu zákazu jízdy nákladním automobilům nad 7,5 t a nákladním automobilům s přípojným vozidlem nad 3,5 t v čase od 17:00 do 21:00 mezi 1. červencem a 31. srpnem. V tom samém ročním období platí zákaz v sobotu od 7:00 do 13:00. No a v neděli a o svátcích je to v čase 13:00–22:00 po celý rok.[3]
Jak je to v sousedním Německu? Zákaz pro nákladní automobily nad 7,5 t platí taktéž po celý rok v neděli a o svátcích v čase 0:00–22:00 a na vyjmenovaných komunikacích v sobotu od 7:00 do 20:00.[4] Ale žádný zákaz v pátek nebo o prázdninách.
Úsměvné na tom je, že podle předpisu č. 361/2000 Sb., zákona o provozu na pozemních komunikacích, existuje řada výjimek. Výjimky se týkají například přepravy pohonných hmot, zboží podléhajícího rychlé zkáze, pošty, živých zvířat, chemických látek, výcviku řidičů atd.
Tato omezení provozu, které vymyslel ve své kuchyni Martin Bursík[5] (a tedy i Topolánkova vláda ODS+KDU+SZ) v roce 2006, má dopady na konkurenceschopnost dopravců. Je to velmi asociální nařízení, které ovlivňuje pracovní podmínky řidičů. Zatímco Bursík je dnes již pryč, tak řidiči na českých dálnicích trpí.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Svobodni.cz




