Zkrátka, aby šly do nejprogresivnějších technologií a výrob. Tak, aby byly zaměřeny na přilákání start-upů z celého světa do naší republiky a také aby podnítily zájem velkých nadnárodních společností o to, vybudovat u nás výzkumná a vývojová centra.
Vláda zatím hodlá podporovat podobné záměry, a to úpravami zákona o investičních pobídkách, které budou projednány ve vládě do konce tohoto měsíce. Pokud počátkem minulého desetiletí, tedy zejména v letech 2000 – 2010 mělo smysl podporovat příchody tzv. montoven, nyní je to jinak. „Montovny“ tu již máme, pokud přijmeme tuto primitivní argumentaci, která se týká např. automobilového průmyslu, tedy především továren Hyundai v Nošovicích a Toyoty/PSA v Kolíně.
Jedna investice byla za více než 34 mld. Kč a druhá za více než 24 mld. Kč. A obě investice přispěly také k rozvoji celého regionu, kde působí, neboť bylo nutné investovat rovněž do dopravní infrastruktury. „Montovny“ v automobilovém průmyslu ovšem představují vysoký stupeň robotizace a automatizace výroby na nejvyšší světové úrovni. A totéž platí samozřejmě pro mladoboleslavskou Škodu.
Podobné jsou ostatně investice v elektrotechnickém průmyslu. I tam se vlastně jedná o „montovny“, ale elektrotechnický průmysl je za automobilovým průmyslem druhým vůdčím expertním sektorem českého průmyslu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV