Trasa D pražského metra- nekonečný příběh
Samostatná trasa D metra byla již dávno zvažována jako klasické metro stejné koncepce jako trasy A,B a C a již počátkem 90. let byly zpracovávány příslušné studie. Od té doby vzniklo několik variant této trasy, přibylo váhání mezi klasickým a lehkým metrem, povrchovou nebo podzemní variantou, resp. jejich kombinací, především ale došlo k nekonečným odkladům s výstavbou. Tento stav v různých obměnách trvá dodnes.
Z dostupných zdrojů Metroprojektu vyplývá, že teprve před rokem schválila Rada hl. m. Prahy záměr výstavby I. úseku této trasy a rovněž začala být zpracovávána příslušná dokumentace pro stavební povolení. První úsek I. D má vést z Pankráce do Písnice se sedmi novými stanicemi a délkou přes deset kilometrů. Nové stanice ponesou názvy: Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice. Výstavba měla začít v roce 2015. Druhý úsek I. D2 povede z Pankráce na stanici Náměstí Míru, nová stanice mezi nimi ponese název Náměstí bratří Synků. Výhledově má trasa D pokračovat z náměstí Míru dále na sever.
Trasa D - další budoucí skandály a zadlužení Prahy?
Ve volebním období 2006-2010 deklarovala Rada hl. m. Prahy ve svém programovém prohlášení preferenci parametrů tzv. lehkého metra s tím, že úspory investičních nákladů mohou dosáhnout až téměř 14 %.
Ještě vloni vedení města údajně chystalo výstavbu kratší verze trasy z Pankráce do Písnice. Ta měla stát zhruba 30 miliard korun a podle současného vedení města měla být hotova do roku 2022.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PRO PRAHU