Piáček (KDU-ČSL): Jihlavská MHD potřebuje novou koncepci. Teď není vhodný čas na drobné změny

21.09.2015 15:21

Probíhající dopravní průzkum jihlavské MHD se teprve blíží ke své návrhové části a už se v médiích objevily konkrétní návrhy zástupců města - expresní linka do průmyslové zóny, dvanáctiminutový interval, párové zastávky nebo zastávka u Matky Boží.

Piáček (KDU-ČSL): Jihlavská MHD potřebuje novou koncepci. Teď není vhodný čas na drobné změny
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Petr Piáček

Podle mě ale přicházejí brzo, protože studie není hotová a zatím nic konkrétního nenavrhuje. Pouze uvádí cenná konkrétní data a mezi slabými stránkami zdůrazňuje, že „linkové vedení nezaznamenalo za posledních 20 let významnějších změn“ a že „linky ve společných úsecích (například B a C z Březinek do centra) často ani nemohou být koordinovány“. Studie doporučuje rozvíjet MHD spolu s rozvojem města a provázanost s vlaky a autobusy.

Předem neodmítám zmíněná konkrétní opatření, ale podle mě si za prvé jihlavská MHD zaslouží nový koncept a za druhé je potřeba řešit, kolik to bude stát.

K čemu bude expresní linka, pokud vyjde na další statisíce navíc? Spíš bych do celé věci zapojil linkové regionální autobusy, protože nedává smysl, aby cestující s ICOMem zaplatil z Brněnského kopce na autobusové nádraží 8 korun, kdežto s jihlavskou MHD 16 korun.

A proč by v Jihlavě nemohlo být to, co v jiných krajských městech – že cestující např. z Třebíčska má jeden lístek na autobus a zároveň na MHD a pohodlněji s dobrými přestupy se tak dopraví do práce. Lepší návaznost na další dopravu je také třeba řešit s krajem, který by měl lépe motivovat dominantního dopravce k úsporám, které se vyplácejí jihlavskému Dopravnímu podniku – mám na mysli třeba autobusy na stlačený zemní plyn (CNG).

Znovu opakuji, že je třeba nechat doběhnout průzkum a dílčí existující opatření jako třeba bus pruh v Havlíčkově ulici vyhodnotit pomocí monitorovacích systémů. A teprve po debatě, zda si naše MHD nezaslouží hlubší zásahy, změny trasování i jízdného a propojení s jinými druhy dopravy, zavádět další novinky. I my jako KDU-ČSL jsme jich už před volbami navrhovali několik. Namátkou je to noční linka, nastupování předními dveřmi ve večerních hodinách nebo pro doprovod dětí pod tři roky jízda zdarma. Věřím, že neukvapenou diskusí přispějeme k tomu, aby naše MHD vozila i jiné věkové kategorie než seniory a studenty.

Petr Piáček, okresní předseda KDU-ČSL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šmarda (SOCDEM): Na střední třídě stojí celá společnost. A lidé ze střední třídy dnes chudnou

21:03 Šmarda (SOCDEM): Na střední třídě stojí celá společnost. A lidé ze střední třídy dnes chudnou

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ekonomice.