Omezením celého tématu pouze na tento „boj“ jsou však zastírány mnohem podstatnější problémy tohoto materiálu, a tím je jeho nedořešenost ve vztahu k okrajovým, chcete-li vnějším městským částem, stejně jako chaoticky zaváděné nové vágní termíny, které nemají oporu ani ve Stavebním zákoně.
Hlavně neprojednávat s městskými částmi
Obavám předkladatele z transparentního projednávání nahrává i skutečnost, kdy Rada hlavního města svým usnesením č. 259 ze 17. února 2015 rozhodla o zkrácení lhůty projednávání technické novely PSP na 15 dnů, tj. do 6. března 2015 s ambiciózním plánem účinnosti od 8.4.2015, respektive 1.5.2015. Městské části nebyly k projednávání novely PSP vůbec přizvány a dostaly jen možnost se k nim vyjádřit, například na rozdíl od Stropnickému blízkého sdružení AUTOMAT. Předkladatel ze Strany zelených kázající transparentnost a veřejné projednávání důležitých dokumentů tedy postupuje zcela netransparentně a mimo veřejnou diskuzi.
Naše obavy k Předpisům v kostce:
1. Zásadní snížení počtu parkovacích stání, a ty, které dle výpočtu zbudou, budou přesunuty na dnes již kapacitně nedostačující veřejná prostranství
2. Nedostatečná ochrana stávajících rezidentů na úkor nové výstavby
3. Zhoršení bydlení v novostavbách tím, že bude snížena světlá výška bytů a nebude se muset řešit oslunění bytů
4. Nezohlednění různých druhů zástavby v rámci Prahy
Prodejte auto, kupte si kolo
Nemůžeme souhlasit s rizikem, aby občané, kteří bydlí ve stávajících bytových zástavbách, ať už zděných nebo sídlištních útvarů bez podzemních garáží, byli ještě více diskriminováni a nuceni navýšit zmařený čas a prohloubit nervové vypětí při každodenního hledání místa ve svém okolí pro zaparkování. Zásluhou PSP může dojít u novostaveb nebo přistavovaných staveb v lepším případě ke snížení počtu parkovacích stání, a to dokonce oproti původní vyhlášce, která platila skoro 15 let a kterou jsme považovali za nedostatečnou. V horším případě může dojít u menších developerských projektů k udělení výjimky, kdy stavba nebude muset mít žádné parkovací stání a nově nastěhovaní občané do těchto novostaveb ještě více zatíží již dnes přeplněné ulice auty. Pokud je záměrem předkladatele donutit obyvatele přesedlat na bicykly, pak jde nepochybně správným směrem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS