Vážený pane hejtmane, dámy a pánové,
především bych se chtěl trochu omluvit za jednodenní zkrácení své návštěvy, kterou jsem ublížil především sám sobě, protože nebudu v Babiččině údolí, na které jsem se těšil, ale protože dluhy se mají splácet, tak slibuji, že příští rok sem přijedu na čtyři dny a tím to skóre vyrovnám. A to Babiččino údolí dáme do příštího roku, pokud se ho samozřejmě dožiju, ale já se dožiju.
Důvod, proč jsem přijel pozdě, samozřejmě víte. Měli jsme teď třídenní jednání s čínským prezidentem a jeho delegací včetně třiceti špičkových podnikatelů, a protože každé jednání se nemá omezit pouze na nějaké nezávazné deklarace o strategickém partnerství, mimochodem taková deklarace už existuje mezi Čínou a sedmi členskými zeměmi Evropské unie, tak bych chtěl mluvit jenom o těch aktivitách, které tyto dohody přinášejí oběma směry, to znamená jak čínskými investicemi u nás, tak naopak rozšířením našich exportních možností na čínském trhu.
Vy jste, pane hejtmane, mluvil o dvou automobilkách, které jsou na území Hradeckého kraje, takže Škoda Auto bude v příštích pěti letech v Číně investovat šedesát miliard korun. Půjde převážně o nový typ vozu SUV. Ty díly se budou vyrábět tady a na druhé straně montovat se budou na čínském území. Mimochodem tady už vůbec nejde primárně o boj proti nezaměstnanosti, jak jste sám řekl, tady je nezaměstnanost v průměru na kraj kolem pěti procent. Celostátní nezaměstnanost je šest celých tři, takže naše úsilí se z boje proti nezaměstnanosti přesouvá na boj o zvýšení mezd, tedy o zvýšení té životní úrovně. A když já pozoruju stesky zaměstnavatelů, že nemají dostatek zejména technicky kvalifikovaných pracovníků, tak tomu říkám kanibalismus, protože oni musí přetahovat zaměstnance z jiných podniků a tyto podniky se tomu mohou bránit jediným způsobem, a sice tím, že zvýší mzdy svých zaměstnanců. Takže tady máte příklad, že tržní mechanismus svým způsobem působí na zvyšování reálných mezd.
Pokud jde o druhý aspekt, tak se postupně otevírají tři linky mezi Čínou a Českou republikou. Praha-Peking už je otevřená, Praha-Šanghaj se bude otevírat v červnu tohoto roku a Praha-Čcheng-tu už zatím dělá charterové lety. Říkám to proto, protože zřejmě výrazně vzroste počet čínských turistů. Ona je to maličká země, je tam miliarda tři sta milionů obyvatel, ale myslím si, že když teď je čínských turistů v České republice ročně tři sta tisíc, tak díky těmto třem leteckým mostům se podaří tento počet zvýšit, tedy cestovní ruch, o němž jste mluvil, dostane další impuls. A to je samozřejmě v éře globalizace přirozené, naši lidé cestují do zahraničí a lidé ze zahraničí cestují sem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
kraj Královéhradecký , prezident , Zeman , PV
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů