Primátor Hřib: Praha zrevidovala IT zakázky, ušetřila již přes 100 milionů

03.10.2019 7:32

Hlavní město Praha provedlo audit IT zakázek. Bylo nalezeno 11 problematických projektů, 5 jich bylo již zrušeno. Audit tak městu v současné chvíli ušetřil 103 milionů korun.

Primátor Hřib: Praha zrevidovala IT zakázky, ušetřila již přes 100 milionů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pražský primátor Zdeněk Hřib

„Když jsme na konci minulého roku přebírali agendu na magistrátu, byla tu celá řada nedokončených IT zakázek. Ty jsme se rozhodli přezkoumat, a když jsme zjistili, že jsou předražené nebo neužitečné, hledali jsme lepší řešení. Nejvíce se podařilo ušetřit zrušením zakázek na zbytečné nákupy software. Narazili jsme například na zakázku na nový software, u které audit zjistil, že jej příslušný odborný útvar nepožaduje,“ uvádí primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

Důvodem, proč se město rozhodlo zrušit například softwarové zakázky na Informační systém krizového managementu i na Podporu vybraných modulů informačního systému za více než 57 milionů korun, bylo, že funkce navrhovaných systémů již byly zajištěny rozvojem již existujícího softwaru.

Město ušetřilo také na Centrálním systému elektronického ověřování dokumentů dle nařízení eIDAS týkajícího se elektronických podpisů. Ukázalo se, že zakázka plně nevyhovovala z hlediska řešení, a nezohledňovala využití již existujících komponent ve vlastnictví města a městské společnosti Operátora ICT a magistrátu. V současnosti se proto připravuje nové řešení, jehož cena nepřesáhne 28 milionů korun. Celková úspora se tedy v tomto případě vyšplhá na 20 milionů korun.

V současnosti také vzniká nový městský portál ve spolupráci s Ministerstvem vnitra ČR, které zdarma poskytlo zdrojové kódy a dokumentaci k Portálu občana. Podklady od ministerstva výrazně urychlí práci a první digitální služby budou spuštěny již během ledna. Začne se s dopravněsprávní agendou a bude se pokračovat až do chvíle, kdy bude možné všechny agendy vyřizovat digitálně. Celkové řešení portálu bude plně odpovídat současným požadavkům na UX (User Experience). Odhad je, že náklady nepřevýší částku 25 milionů korun, přičemž původně mělo město za nový Portál Pražana zaplatit až 65 milionů korun. Původní zakázku se město rozhodlo zrušit zejména kvůli nedostatečné specifikaci požadavků na funkcionalitu a obsah.

Stav prověřených projektů

Zrušeno:

  • Zajištění základní a rozšířené podpory pro technologie pro zabezpečení perimetru sítě MHMP
    9.400.000 Kč
    zrušeno, je řešeno v rámci dodávky nových síťových komponent (v podstatě to bylo duplicitní).
  • Informační systém krizového managementu (ISKM) a základní podpora po dobu 4 let
    47.600.000 Kč
    zrušeno, neodpovídalo požadavkům věcného garanta
  • Podpora vybraných modulů informačního systému (ISKŘ) na dobu 18 měsíců a jejich rozvoj
    6.792.500 Kč
    zrušeno, probíhá útlum a zakonzervování původních systémů krizového řízení.
  • Vývoj aplikací pro intranet MHMP, technická podpora, migrace
    19.800.000 Kč
    zrušeno. Bude řešeno na základě nového business zadání na intranet, a nové koncepce řešení.
  • Centrální systém elektronického ověřování dokumentů dle nařízení EIDAS
    47.992.000 Kč
    zrušeno. Zakázka nevhodně zadána. V současné době dílčí funkční celky svěřeny do gesce OICT, postupný náběh služeb vůči městským částem, intenzivní zapojení vlastních zdrojů. Očekávaná úspora 20 mil. Kč.

Celkem: 103.592.500 Kč

Pozastaveno

  • Vývoj aplikace podporující procesy BCM a její technická podpora
    5.900.000 Kč
    pozastaveno. Nejprve musí být vyřešena samotná koncepce a procesy BCM a pak až nakupovat SW na jejich podporu.
  • Migrace internetového portálu hl. m. Prahy
    19.266.000 Kč
    pozastaveno. Mění se rozsah požadavků – buď bude přeuspořádání scope zakázky, nebo úplné zrušení. Budeme řešit v koncepci webových aplikací včetně akčního plánu.
  • Zajištění služeb implementace bezpečné výměny dat
    17.713.000 Kč
    pozastaveno. Musíme řešit ve vztahu k celkové koncepci ICT

Upraveno

  • Informační systém finanční podpory hlavního města Prahy (granty)
    16.390.000Kč
     upraveno pro omezení vendor-lock-in.
  • Napojení jednotlivých částí IS GINIS Enterprice+na centrální systém IDM
    19.202.197 Kč
    zakázka běží, ale je nutné koordinovat postup s městskými částmi pomocí nově ustanovených orgánů celoměstské koncepce a zajistit jednotný přístup.
  • Pořízení licencí k softwarovým produktům Microsoft
    47.863.401 Kč
    zrušeno, nakoupeny místo toho licence M365 cena obdobná s širším záběrem licenčního krytí (využití až na 5 ks zařízení, licence Sharepoint, které mohou využity v rámci DMS řešení, atd.)

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

David (SPD): Nesnesitelná lehkost hlasování v Europarlamentu. Hlavně Rusku po čuni

20:41 David (SPD): Nesnesitelná lehkost hlasování v Europarlamentu. Hlavně Rusku po čuni

Jako poslanec Evropského parlamentu jsem se ucházel o členství v Delegaci EU - Rusko. Myslím si toti…