Cyklostezka, která se začala stavět v dubnu letošního roku, je místo května 2023 otevřená už od listopadu 2022. Firmě Skanska a.s. se podařilo dílo dokončit o šest měsíců dřív.
Kdo má větší „škraloup“ z dob minulého režimu?Anketa
„Projektová dokumentace se připravovala od roku 2018, původně se mělo začít stavět už v roce 2021, nakonec se ale stavba zahajovala letos v dubnu,“ rekapituluje přípravy stavby cyklostezky Zuzana Koutná z odboru rozvoje města a zároveň chválí velmi dobrou spolupráci se stavební firmou Skanska a také komunikaci se zahrádkáři. „Po prvotních neshodách se komunikace i spolupráce se zahrádkáři velmi zlepšila a jsme rádi, že jsme si vzájemně vycházeli vstříc. Stavební firma navíc odvedla skvělou práci v rekordním čase a v perfektní kvalitě,“ doplnila Zuzana Koutná.
Úsek u Plastikovu byl posledním chybějícím článkem v jihlavské části cyklotrasy Jihlava-Třebíč-Raabs. Stezka podél řeky Jihlavy od Mlýnské ulice až po lávku v Helenínské ulici měla stát původně 38 milionů korun vč. DPH. „Ač neradi, museli jsme především kvůli nestabilnímu podloží a záporovému pažení zaplatit za dílo víc,“ vysvětlil zastupitelům už červnu tehdejší náměstek primátorky pro rozvoj města a dnešní primátor Petr Ryška. Zastupitelé Jihlavy na vícepráce uvolnili v červnu částku 11,9 milionu korun. Celkově tak město za stavbu zaplatí včetně DPH bezmála 50 milionů korun. Investiční akce je spolufinancována z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Celková výše schválené dotace je 33,2 mil. Kč.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.