První část modernizace Hlavního nádraží v Plzni, přestavba pražského zhlaví, byla slavnostně ukončena. Plzeňské vlakové nádraží je nejdůležitější křižovatkou v regionu v rámci III. tranzitního koridoru a současně se jedná o křižovatku pro jednotlivé tratě, které jsou součástí transevropské dopravní sítě. Slavnostního ukončení této části se za město Plzeň zúčastnil primátor Martin Zrzavecký se svým náměstkem pro oblast dopravy a životního prostředí Petrem Náhlíkem.
„Modernizace uzlu Plzeň byla rozdělena na několik částí. První část se týkala modernizace železniční tratě mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní Předměstí. Nyní ukončená etapa zahrnula kompletní rekonstrukci východní části železniční stanice. Náklady na celý projekt, tedy 1. stavbu – přestavbu pražského zhlaví, se vyšplhaly na 2,559 miliardy korun bez DPH. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty,“ vysvětlil primátor Martin Zrzavecký.
„Za město Plzeň bych chtěl poděkovat zhotoviteli stavby, kterým byla společnost Skanska a Správě železniční dopravní cesty, tak nákladný projekt za více než 2 miliardy korun zasáhl do života Plzně jen minimálně. To omezení nastalo až při dalších fázích, za město musím říct, že se těšíme na dalších investovaných osm miliard do naší krajské metropole,“ doplnil náměstek Petr Náhlík.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV