Která z těchto žen v české politice je Vám nejvíce sympatická?Anketa
Stát by měl garantovat dostupnost a kvalitu vzdělávání. Pokud se rodiče rozhodnou pro alternativní postup, je to jejich právo. Společnost, respektive škola zjišťují, nakolik rodiče a děti zvládají tuto formu. Garantují tak, že tento alternativní přístup nebude pro děti znamenat znalostní handicap.
Možnost a právo rodičů rozhodnout o vzdělávání dětí je správné. Jde o mnohem víc než o to, zda se budou děti učit u kuchyňského stolu, nebo ve školní lavici. Domácí vzdělávání je vyjádřením životního stylu. Znemožnit vzdělávání na druhém stupni považuji za principiálně chybné. Pluralitní a demokratický stát by měl nabídnout i tuto možnost.
Považuji za nutné, aby kontrolní orgány, především Česká školní inspekce, měly šanci kontroly také v rodinách. Nesdílím názor rodičůučitelů, kteří to chápou jako zásah do soukromí a obávají se šikany ze strany státních orgánů. Pokud považujeme za přirozené, že výuka je kontrolovaná v rámci školy, potom se nabízí i tento dohled při domácím vzdělávání. Je to také prevence před případnou nežádoucí izolací dětí. Je logické nabízet práva a žádat dodržování pravidel a povinností. Domácí vzdělávání nikdy nebude mít velké zastoupení, ale mělo by existovat jako varianta, kterou několik desítek rodičů jistě přivítá. Je to potvrzením teze, že moderní vzdělávací systém je otevřený i názorové a hodnotové různosti, pokud jsou dodržována pravidla.
Považuji za nutné, aby kontrolní orgány, především Česká školní inspekce, měly šanci kontroly také v rodinách. Nesdílím názor rodičů-učitelů, kteří to chápou jako zásah do soukromí a obávají se šikany ze strany státních orgánů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva