Rozvoral (SPD): Je ostudné, že se rozvolňují opatření, otvírají obchody, ale většina škol zůstává zavřených

23.04.2021 16:53 | Zprávy

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny dne 23. 4. 2021 k bodu Informace vlády o podmínkách vstupu do škol

Rozvoral (SPD): Je ostudné, že se rozvolňují opatření, otvírají obchody, ale většina škol zůstává zavřených
Foto: archiv
Popisek: Radek Rozvoral, SPD

Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové. Dovolte mi krátce vystoupit k projednávanému bodu - Podmínky vstupu dětí do škol. Hnutí SPD v této otázce zastává jasné stanovisko, které má tuto podobu. Všichni žáci a studenti se musí vrátit do škol bez jakýchkoli dalších podmínek. Apeluji tím na všechny přítomné poslance, na naši vládu a na premiéra této republiky Andreje Babiše. Otevřete našim dětem znovu školy. Je ostudné, pokud se rozvolňují opatření, otvírají obchody, ale většina škol zůstává zavřených.

V porovnání s ostatními evropskými zeměmi, které též musely čelit a ještě se stále vypořádávají s následky koronavirové pandemie, má Česká republika nejdéle zavřené školy. Za poslední rok byly školy plně otevřené pouze 10 týdnů a například vysoké školy se neotevřely vůbec. Výuka dětí tak byla realizována pouze on-line formou, což pro většinu žáků nebylo přínosné. Pro žáky všech typů středních škol a učilišť nebyla v této době zajištěna adekvátní praktická výuka, která je pro výkon jejich budoucí profese velmi důležitá. Distanční výuka na většině vysokých škol neobsahovala potřebnou kvalitu, a studenti tak absolvovali celé dva semestry, tedy celý akademický rok 2020 až 2021 on-line výukou, a to včetně zkoušek a zápočtů. Vysoké školy tak pevně doufají, že už obhajoby bakalářských a diplomových prací, které jsou plánovány od května, a následné závěrečné zkoušky proběhnou ve standardním režimu, pouze za dodržení hygienických opatření.

Absence sociálních kontaktů se také negativně projevuje na psychice dětí, které jsou zavřené doma u počítačů v kruhu svých nejbližších a se svými kamarády udržují komunikaci pouze formou počítačů a mobilních telefonů. Velkou psychickou zátěž tato situace znamenala i pro ty rodiče, kteří museli zůstat se svými dětmi doma.

Celý tento výjimečný stav provázený beznadějí a bezmocí byl navíc negativně umocněn prezentovanými opatřeními jednotlivými ministry, kteří na základě vyhodnocení pandemické situace vždy stanovili další postup, který se v krátké době několikrát změnil. V rámci Ministerstva školství jsme celou řadu takovýchto rozhodnutí slyšeli i od ministra Roberta Plagy. Jak se v té době asi cítili ředitelé a provozovatelé všech typů školských zařízení, kteří se snažili vždy mít vše připravené na to, aby mohli vzdělávací instituce otevřít a nakonec k tomu nedošlo? V poslední době řešený problém zajištění testování žáků i ostatních pracovníků, zabezpečujících chod těchto institucí, výsledky testování poukázaly na skutečnost, že školy jsou mnohem menším rizikem než pracoviště.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Proč je důležité, kdo je v čele nějakého výboru?

A proč myslíte, že vám ANO žádného předsedu nedalo? A taky vzhledem k tomu, jak jde ta politická kultura z kopce (podle mě dost) neměly by se nějaké nepsané zvyklosti uzákonit? Jako třeba kdo má nárok na nějakého předsedu výboru nebo funkci ve vedení sněmovny?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Letošní rok začne otevřeným střetem a přeskupením sil

21:02 Mašek (ANO): Letošní rok začne otevřeným střetem a přeskupením sil

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k možnému usednutí Víta Rakušana do vedení Poslanecké…