S rozšiřováním letiště a stavbou nové dráhy nesouhlasí hnutí STAN a vyzývá vládu, aby směrovala část leteckého provozu na regionální letiště v Brně, Ostravě, Pardubicích a Karlových Varech a zároveň urychlila práce na výstavbě sítě vysokorychlostních tratí, která v budoucnu nahradí leteckou dopravu na krátkých a středních tratích.
„Budu prosazovat, aby hlavní město Praha, které bude účastníkem řízení o vydaní územního rozhodnutí o výstavbě paralelní dráhy, zaujalo k plánované stavbě negativní stanovisko. Paralelní dráha je navržena tak, že by se letecký provoz přesunul o 2 kilometry blíže centru města, to znamená, že by se 50 000 obyvatel ocitlo v ochranném hlukovém pásmu a došlo by tak k zásadnímu snížení kvality jejich života,“ říká náměstek pražského primátora pro životní prostředí a infrastrukturu Petr Hlubuček.
V roce 2018 z celkového počtu 17,86 milionů cestujících prošlo 94 % cestujících právě letištěm Václava Havla v Praze. Pouze 6 % cestujících bylo odbaveno na letištích v Brně, Ostravě, Pardubicích nebo Karlových Varech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV