Scheinherr (Praha sobě): Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky

26.08.2020 6:37

Nákladové nádraží Žižkov je jedno z pražských transformačních území, kde v budoucnu vznikne nová čtvrť. S budoucími obyvateli nové čtvrti logicky vzroste i nutnost posílení zdejší dopravy. Z tohoto důvodu pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby zpracoval urbanistickou studii propojení ulic Malešická a Českobrodská, tzv. Jarovské třídy. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.

Scheinherr (Praha sobě): Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr

Dříve zpracované dopravní studie na rozvoj brownfieldu Nákladového nádraží Žižkov ukázaly, že je nutné další propojení, které v budoucnu zabrání přetěžování ulice Jana Želivského. Proto se město rozhodlo nechat zpracovat urbanistickou studii. Nové propojení má být dvoupruhové a povede od křižovatky ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati a napojí se pod Jarovem na ulici Českobrodská. „Vzhledem k tomu, že se jedná o území, kde probíhá hned několik projektů zároveň, je klíčová koordinace a komunikace. Věřím, že se nám všechny tyto záměry podaří zkoordinovat tak, aby se z Nákladového nádraží Žižkov a jeho okolí stala kvalitní městská čtvrť,“ říká první náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

V oblasti Nákladového nádraží Žižkov se počítá i s posílením tramvajové dopravy. Nové propojení „Jarovská třída“ zajistí možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále do Malešic nebo alespoň propojení s tratí Jarov (Spojovací). „Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově, které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“ vysvětluje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Kromě nového dopravního propojení a oživení žižkovského brownfieldu je také v plánu rekonstrukce ulice Malešická. Současně je potřeba tyto projekty koordinovat i s přípravou tramvajové tratě Olšanská – Habrová. „Nákladové nádraží Žižkov je pro Prahu příležitost vytvořit místo, kde lidé budou nejen bydlet a pracovat ale i trávit volný čas. Nová čtvrť nepochybně potřebuje i dostatečnou dopravní obslužnost. Rádi pro Prahu připravíme urbanistickou studii na nové dopravní propojení, které je pro budoucí čtvrť klíčové,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Urbanistická studie upřesní návrh vycházející z materiálu, který bude sloužit pro budoucí zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

Josef Středula byl položen dotaz

Levice

Proč se podle vás v poslední době nedaří levici? Třeba ČSSD je úplně ze hry a vám jako levicovému kandidátovi na prezidenta také průzkumy nedávají moc velkou šanci. A považujete ANO za levicovou stranu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Armáda na boj připravena není, a ještě dlouho nebude

18:45 Vích (SPD): Armáda na boj připravena není, a ještě dlouho nebude

Se závěrem roku přichází bilancování, a v oblasti Ministerstva obrany se není moc čím chlubit.